Gå til innhold

MSI P35 Platinum Combo LGA775


Trixz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er litt usikker på hovedkortet, i manualen står det (x4 modus) på den ene PCI-E kontakten som er GUL. Jeg snakket med huseiern som har mye peil på pc, men han var litt usikker på det spørsmålet jeg ga han. Han trodde det var en slags turbo mode som gjør at skjermkortet kan kjøres x4 ganger kjappere en vanlig x16 PCI-E, stemmer noe av det. Eller vis jeg setter inn 2 skjerm kort så vil kun den ene kjøres i x16 og den andre i x4 (modus).

 

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg er litt usikker på hovedkortet, i manualen står det (x4 modus) på den ene PCI-E kontakten som er GUL. Jeg snakket med huseiern som har mye peil på pc, men han var litt usikker på det spørsmålet jeg ga han. Han trodde det var en slags turbo mode som gjør at skjermkortet kan kjøres x4 ganger kjappere en vanlig x16 PCI-E, stemmer noe av det. Eller vis jeg setter inn 2 skjerm kort så vil kun den ene kjøres i x16 og den andre i x4 (modus).

 

Takk for svar :D

 

Nei, det betyr at den andre PCI-e kontakten har X4 hastighet og ikke x16 som vanlig PCI-e for skjermkort. Setter du inn to skjermkort og kjører de separat vil det ene kjøre x16 og det andre x4. I CF vil vel begge kjøre i x4 modus.

 

Dette er standard for P35 HK, og en grunn til at disse ikke er svært egnet for CrossFire, da bør man ha X38 HK.

Lenke til kommentar
Dette er standard for P35 HK, og en grunn til at disse ikke er svært egnet for CrossFire, da bør man ha X38 HK.

 

Vi svarte omtrent samtidig og omtrent likt :thumbup:

 

P35 er greit til Crossfire med f.eks 2x2600XT og 2x1950PRO, det er kun på 3850/70 og 2900 serien at P35 bremser det andre kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...