sk1rty Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Hei! Har et lite problem med et PHP-script jeg har som skal skrive innholdet i et skjema til en fil. Filen som blir skrevet til skal etterpå inkluderes i en side som viser driftsmeldinger. Dette er add-driftsmeldinger.php: <?php $filename = 'driftsmeldinger.inc'; if(!file_exists($filename)) { $fp = fopen($filename,'a'); fclose($fp); } // End if $innlegg = "<h2>$titel<br /></h2>"; $innlegg .= nl2br($melding); $innlegg .= "<hr />"; $innlegg .= "<br>\n\n"; $fp = fopen($filename,'w+'); fwrite($fp,$innlegg); fclose($fp); echo "Trykk her for å komme til " ?> Dette er PHP koden jeg bruker for å skrive innholdet i skjemaet. Koden til skjemaet: <body> <h1>Publisering av driftsmelding</h1> <form action="driftsmeldinger-add.php" method="post"> <p> <input type="text" name="titel" size="45" value="Overskrift" tabindex="1"><br> <textarea rows="6" name="melding" cols="53" tabindex="2">Driftsmelding</textarea><br> <p> <input type="submit" value="Publiser" name="B1" tabindex="4"><input type="reset" value="Tilbakestill" name="B2" tabindex="5"></p> </form> </body> Det som er feilen er at når jeg trykker "Publiser" og åpner "driftsmeldinger.inc innholder filen bare dette: <h2><br /></h2><hr /><br> Skjønner at det er noe feil, men jeg er ikke akkurat noen verdensmester i PHP, noen som kan hjelpe?
NorskFirefox Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 Hvor henter du $titel og $melding fra? Hvis safe_mode er på så funker ikke dette, da må du ha dette før $titel = $_POST['titel']; $melding = $_POST['melding'];
BigJackW Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 (endret) $innlegg = "<h2>$titel<br /></h2>"; Bør gjøres slik: $innlegg = "<h2>{$titel}<br /></h2>"; om ikke $innlegg = "<h2>". $titel ."<br /></h2>"; Endret 10. januar 2008 av BigJackW
sk1rty Skrevet 10. januar 2008 Forfatter Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for hjelp NorskFirefox og BigJackW!! Nå har jeg fått det til å fungere å forbedret koden etter tips fra BigJackW!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå