Gå til innhold

Hjelp til et påmeldingsscript

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå søkt i 2 dager på google og her på forumet.

Finner absolutt ingen ting som er til hjelp. Fant noe som het LAN Suite, det hadde ALT jeg trengte.

- Men det var på tysk.

Så derfor lurer jeg på om noen av dere kan lage noe kjapt for meg.

Her er hva det skal inneholde:

1. En fil jeg kan starte som lager en ny tabell i databasen til de som har meldt seg på

2. En side med en oversiktlig liste over påmeldte

3. Et påmeldingskjema som folk kan melde seg på.

4. Config fil hvor jeg kan skrive hvor SQL databasen er, brukernavn, passord, og databasen

The tricky part:

Man skal ikke skrive navn eller noe sånt på dette skjemaet. Det skal hente ut informasjon fra databasen, også lagre dette i den nye tabellen.

Hva skal den hente?

Nick

Tabell: side_user
Felt: user_customtitle

Felt: user_email

Navn

Felt: user_name

Om dere mener at noe mer informasjon er nyttig som kan være med og du som gjør dette vil legge til, så si ifra hvis du trenger noe informasjon av meg. Hvis ikke; bare legg det til :)

Jeg vet ikke om noe mer informasjon dere trenger.

Men siden kjører e107, og for å implementere selve php filene inn dit er meget enkelt og noe jeg fint klarer selv :)

Et seatmap med dette skjemaet hadde jo vært enda bedre. Men det er vel ganske vanskelig å lage, og tar en del tid ?

Håper at noen av dere med litt mer kunnskap kan hjelpe meg med dette skjemaet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke veldig lenge siden det ble forklart i en tråd at man ikke bør kopierer data fra en database til en annen (eller tabell til tabell) for å gjøre noe slikt. Bare lag et felt som heter (påmeldt BIT(1)) for eksempel. sett det til default null og bytt til 1 når vedkommende har meldt seg på. du lister så opp påmeldte med WHERE påmeldt=1 i select statementen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...