Gå til innhold

Må bestemme meg til mandag! Nokia 95 8G Eller LG KU990


Anbefalte innlegg

Den gamle nokia N95 min tok kvelden før jul og nå har eg fått tilsvarende beløp av mobil forsikringen til å bruke på ny. Det står mellom nokia n95 8G og LG KU990 har lest opp og ned på amobil og få forumet her, men klarer ikke å bestemme meg.

 

Det som teller får meg er -- Kamera--Musikk mp3filer--Design-Brukervenlighet-Batteri-Synkorinsere bilder og videoer fra telefonen til pc osv.

 

Lurer og på om noen vett hvor stort minnekort LG KU990 støtter? er 2gig maks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kamera- LG (uten tvil)

-Musikk mp3filer- Nokia

-Design- LG (peronlig mening)

-Brukervenlighet- LG

-Batteri- LG

 

Synkroniseringen med LG er helt ok. Hvis du har minnekort og setter telefonen i Mass storage så vil innholdet komme opp som en egen partisjon i Win utforsker så det er jo veldig kurrant.

 

LG støtter delvis 8GB kort men du får da ikke utnyttet alt minnet.

Lenke til kommentar

Tusen takk får gode svar :) :) tror eg går får LG sin har sett en del på youtube og eg tror eg har bestemt meg.

 

 

Mobilfil: Denne blind testen har du en url?

 

 

tunam85: Apple sin Iphone er ikke aktuel pga eg må velge en telefon i telekiosken siden eg har forsikringen min der. Og Iphone har ikke og kommer sikkert ikke før om lenge til norge.

 

P-in-P: "LG støtter delvis 8GB kort men du får da ikke utnyttet alt minnet" Va mener du? Telefonens mine? Eller 8 gig minne du ikke får utnyttet?

 

 

Ser på nettet at menyen på LG sin KU900 er treg stemmer dette? Er det noe som eg vill merke godt?

Lenke til kommentar

Problemet med å ha over 2GB med ekstraminne er at du da ikke kan utnytte de siste 2GB på minnekortet. Det vil si at hvis du kjøper et på 8GB så får du kun utnyttet 6GB, hvis du bruker mer enn det så er det ikke sikkert at telefonen din ser de filene og telefonen kan bli treg.

 

Er i allefall dette jeg har lest på et annet forum.

 

Det med trege menyer er noe jeg ikke skjønner at folk klager på for jeg synes i allefall ikke at menyene er trege...

Lenke til kommentar
Problemet med å ha over 2GB med ekstraminne er at du da ikke kan utnytte de siste 2GB på minnekortet. Det vil si at hvis du kjøper et på 8GB så får du kun utnyttet 6GB, hvis du bruker mer enn det så er det ikke sikkert at telefonen din ser de filene og telefonen kan bli treg.

 

Er i allefall dette jeg har lest på et annet forum.

 

Det med trege menyer er noe jeg ikke skjønner at folk klager på for jeg synes i allefall ikke at menyene er trege...

 

 

Ok takk får lynraskt svar.. okay men da kjøper eg et 8 gig så får eg 6 og det holder lenge tror eg. Men har hørt at det skal komme 16 GB minne kort vill det si at eg får utnyttet 14 GB? Har også hørt om 32 GB minne kort.

 

Altså så på youtube og der så menyen held grei ut.

 

Denne telefonen blir min første med touchscreen så er litt skeptisk på det, spesielt nå det gjelder og skrive meldinger. Syns du det fungere bra? Skriver ikke så mye meldinger men litt..

Lenke til kommentar
Hva med apple iphone?

Ser på forumet at du er wildt aktiv med å promotere Iphone har en sterk mistanke om at du importere iphoner eller noe. Du skriver i alle forum at du vett om billig iphone og alt annet er noe drit hehe. Pris selger du disse iphonene får? Veldig aggresiv reklamering du holder på me syns eg.

 

tunam85 skriver:

 

Høres ut som iphone passer best.Den har den klareste skjermen av de nevnte.

Sjekk din PM.

 

OSV

 

Lg prada og denne er treg i menyen.Har d sjekket ut iphone?

 

PM meg så skal jeg fortelle deg hvor norges billigste iphone beffiner seg.

 

Når du sjelden kjøper mobil,anbefaler jeg du kjøper deg en iphone...

 

Du tar jo helt av med iphone faktisk nesten på hver post skriver du som svar Prøv i phone den er best osv PM meg får billigst i iphone i norge.

Lenke til kommentar
Tusen takk får gode svar :) :) tror eg går får LG sin har sett en del på youtube og eg tror eg har bestemt meg.

 

 

Mobilfil: Denne blind testen har du en url?

 

 

tunam85: Apple sin Iphone er ikke aktuel pga eg må velge en telefon i telekiosken siden eg har forsikringen min der. Og Iphone har ikke og kommer sikkert ikke før om lenge til norge.

 

P-in-P: "LG støtter delvis 8GB kort men du får da ikke utnyttet alt minnet" Va mener du? Telefonens mine? Eller 8 gig minne du ikke får utnyttet?

 

 

Ser på nettet at menyen på LG sin KU900 er treg stemmer dette? Er det noe som eg vill merke godt?

 

Hallo, har faktisk letet meg halveis ihjel siden jeg leste denne posten, men finner ikke testen igjen, dessverre.

 

Til de som sier Prada er treg i menyene er dette bare tull, har en selv og det er ikke mye treghet ute å går her!

Har selv testet KU990 og opplevde den ikke som treg, den har et veldig godt kamera til å være mobil, kameraet har morsomme videofunksjoner, displayet på LG telefonene er lekkert og egner seg utmerket til å se film på og menyene er oversiktlige å pene.

Jeg ville gått for KU990 :) liker personlig den best.

Lenke til kommentar
Ja,og?Har jeg annonsert noe?

 

Det er faktisk sant med prada og klareste skjerm.Har prada selv og den er treg som en skilpadde.Og iphone har faktisk den klareste skjermen.Det har tester vist.

 

Ja har ikke fått testet iphone så det kan godt ver. Men tror eg misforstod litt prada som er treg ja? Ikke Lg KU990?

 

Kommer vell en iphone neste år eller no med mp kamera og mms alt det den mangler. Da begynner det å blir bra.

 

 

Det som eg legger størst vekt på er kamera på en mobil og brukervenligheten iphone er sikkert bra på den siste.

 

Men va er i grunnen forskjellen på Iphone sin "touchscreen" og LG sin ? Vett at det ikke hetter det på iphone men kom ikke på va det heter.

Lenke til kommentar
Problemet med å ha over 2GB med ekstraminne er at du da ikke kan utnytte de siste 2GB på minnekortet. Det vil si at hvis du kjøper et på 8GB så får du kun utnyttet 6GB, hvis du bruker mer enn det så er det ikke sikkert at telefonen din ser de filene og telefonen kan bli treg.

 

Er i allefall dette jeg har lest på et annet forum.

 

Det med trege menyer er noe jeg ikke skjønner at folk klager på for jeg synes i allefall ikke at menyene er trege...

 

 

Ok takk får lynraskt svar.. okay men da kjøper eg et 8 gig så får eg 6 og det holder lenge tror eg. Men har hørt at det skal komme 16 GB minne kort vill det si at eg får utnyttet 14 GB? Har også hørt om 32 GB minne kort.

 

Altså så på youtube og der så menyen held grei ut.

 

Denne telefonen blir min første med touchscreen så er litt skeptisk på det, spesielt nå det gjelder og skrive meldinger. Syns du det fungere bra? Skriver ikke så mye meldinger men litt..

 

Ja, etter det jeg har skjønt så er det bare de 2 siste gigene du ikke får utnyttet, men det kan også hende at det er en hvis prosent du ikke får utnyttet av kortene. Dvs. 8/2=25% - 16/25%=4GB

 

Var litt skeptisk på touch jeg også, men den er veldig god til å finne ut hvilken knapp du trykker mest på så selv om du kommer litt borti flere taster samtidig så velger telefonen den du trykte mest på. Den er også veldig hurtig når du skriver. Selv klarer jeg ikke å skrive fortere enn den kan detektere i qwerty modus.

Lenke til kommentar

Jeg kaster meg likegreit inn her; Hvis KU990 er ganske lik som Prada å skrive meldinger på, og ang. responsen når man bruker den, vil jeg kalle den treg. Jeg har både iPhone, Prada og andre touchscreen mobiler, og mener Pradaen ligger langt bak f.eks iPhone, og jeg er ikke noen apple fanboy.. Bruker mest N95 min, da jeg liker den best som overall mobil. Ville lett gått for N95 iforhold til Viewty, jeg tipper du kommer til å bli drittlei treg touch. Pradaen min er nå endt opp som by-telefon, muligens den drar noe damer ;) hehe.. de som opplever at Pradaen ikke er treg tror jeg må ha konstant lagg på øynene eller lignende, det tar tid fra man trykker til noe skjer, hvis trykket ditt i det hele tatt ble registerert. Nå høres jeg kanskje veldig negativ ut, men jeg liker den veldig godt, men ikke til noe annet enn som en god 2. telefon.. Orker ikke disse treghetene hele tiden, uansett hva jeg gjør.. Frykter Viewty fort sliter med samme problemet..

 

/Q

Lenke til kommentar
Hvis ikke du trenger GPS og Wifi, så er KU990 et klart bedre valg. Bortsett fra at den har litt dårlig kamera da. :(

 

Hmmm...dette stemmer absolutt ikke, da KU990 slo både SE K850i, N95 og Samsung G800 (av de nyeste) i en "blind test" like før nyttår.

Tssk, tssk. Lyver du også nå? :p med mindre du snakker om en ANNEN "blind test" av de samme telefonene som også ble holdt like før nyttår?

 

http://www.gsmarena.com/5_megapixel_faceoff-review-191p2.php

 

Som du ser er det et overveldene flertall av følgende rangsjering...

 

1. plass: Nokia N95 8GB

2. plass: Samsung G600

3. plass: LG KU990 Viewty

4. plass: Sony Ericsson K850

 

Vi kan altså med sikkerhet si at N95 8GB har bedre kamera.

Lenke til kommentar
Hvis ikke du trenger GPS og Wifi, så er KU990 et klart bedre valg. Bortsett fra at den har litt dårlig kamera da. :(

 

Hmmm...dette stemmer absolutt ikke, da KU990 slo både SE K850i, N95 og Samsung G800 (av de nyeste) i en "blind test" like før nyttår.

Tssk, tssk. Lyver du også nå? :p med mindre du snakker om en ANNEN "blind test" av de samme telefonene som også ble holdt like før nyttår?

 

http://www.gsmarena.com/5_megapixel_faceoff-review-191p2.php

 

Som du ser er det et overveldene flertall av følgende rangsjering...

 

1. plass: Nokia N95 8GB

2. plass: Samsung G600

3. plass: LG KU990 Viewty

4. plass: Sony Ericsson K850

 

Vi kan altså med sikkerhet si at N95 8GB har bedre kamera.

 

Snodig, men er ikke den testen jeg har sett...

Men i denne testen er det besøkende på siden som har stemt, i den jeg tenker på var det en komitè som stemte fram KU990 som vinner, å hvis jeg ikke husker feil havnet N95 på andre plass.

Fikk ikke KU990 også prisen Photographers Choice i fjor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...