Gå til innhold

Anb. skjermkort&psu i 3xSLI

pinpoint

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker å sette opp 3 skjermkort i SLI på et EVGA eller XFX 780i kort. Etter at de nye kortene til nvidia kom ut så har jeg ikke klart å holde rede på hvilke av disse som er "best", sett bort ifra kongen av haugen 8800ultra

Hvilket kort bør jeg sette opp da, 8800GT eller 8800GTS?

8800GTX/ultra er litt uaktuelt siden grafikkoppgraderingen blir å koste over 10.000 kr

har forresten ikke tenkt til å overklokke grafikk-kortene

en annen ting, hvor mange watt trenger min PSU?

takker for svar!

Endret av pinpoint
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sjekk Denne

Linken. En 3sli kan fort komme opp i 800w uklokket og selv med en Core 2 Duo X6800 Extreme cpu så er det cpuen som blir flaskekorken.Og kanskje skjermen da spillene kan kjøres i 2560x1600

Endret av War
Skrevet (endret)

Ville uansett ventet til mars? Da 9xxx kommer ut så vil vel 8xxx gå ned i pris?

9 serien støtter ikke 3sli

Andre fordeler med å vente blir vel 790 hovedkort?

ddr3 bedre chip på bridgene, støtter 45nm cpu osv?

Går selv rundt og lurer på om jeg skal kjøpe 2 8800gtx til og 780 kortet men da blir det fort ny oppgradering om 3 mnd.

3sli funker ikke på 9xxx uansett så det blir i alle fall bare nytt hovedkort igjen om noen mnd

Endret av War
Skrevet

shit! ble litt overrasket nå. Da synes jegikke 3xSLI er verdt å satse på for litt fritidsgaming. er det slik at man må ha 8800GTX for å kjøre dual-SLI også? og hvor mange watt PSU trenger man til dual?

Vil man i praksis merke stor forskjell på 1gtx og 2 i sli i 1920×1080?

Skrevet
shit! ble litt overrasket nå. Da synes jegikke 3xSLI er verdt å satse på for litt fritidsgaming. er det slik at man må ha 8800GTX for å kjøre dual-SLI også? og hvor mange watt PSU trenger man til dual?

For å si det slik så blir du å merke VELDIG stor forskjell i den oppløsningen ja :!: men hvorfor ikke vente til nye GTX kommer i april/mai (tror jeg det er..) kjøp noe billigere i mellomtiden.

Skrevet

ok, takker for svar.

jeg tror jeg venter til våren. for øyeblikket har jeg en mATX stuepc med integrert skjermkort, så det er like greit å vente til de nye nvidia hovedkortene samt skjermkortene.

Skrevet

Hovedkort som støtter 3sli 45nm cpu og ddr3 blir vel det neste som kommer. Pluss at 9serien vil senke prisene på 8 serien og med at man kun kan kjøre 3sli med 8 seriens GTX/Ultra så blir det både bedre og billigere om noen mnd.

Skrevet

For å si det slik så blir du å merke VELDIG stor forskjell i den oppløsningen ja :!: men hvorfor ikke vente til nye GTX kommer i april/mai (tror jeg det er..) kjøp noe billigere i mellomtiden.

Billigere i mellomtiden? :ohmy: For de som klarer seg uten skjermkort med mening i 3 mnd ja. Det er i alle fall ikkje deg :D Ikkje meg heller :)

Skrevet

Billigere i mellomtiden? :ohmy: For de som klarer seg uten skjermkort med mening i 3 mnd ja. Det er i alle fall ikkje deg :D Ikkje meg heller :)

he he.. du har et poeng der :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...