Gå til innhold

Ny pc fra Amentio, men nei da


Anbefalte innlegg

Natt til den 2. januar satt jeg og skulle bestille meg ny og etterlengtet pc. Jeg hadde allerede plukket ut komponentene jeg skulle ha i prisguiden på hw.no, og Amentio viste seg å være billigst. Problemet var at alt selvfølgelig ikke var på lager. Den gode nyheten var at de komponentene som ikke var på lager akkurat da, skulle komme inn i løpet av de 3-4 kommende dagene. Egentlig liker jeg ikke å bestille varer som ikke er på lager, men pytt, det var jo bare snakk om noen få dager ekstra, så jeg slo til!

 

Noen få dager gikk, og jeg begynte allerede å motta noen av de komponentene som var på lager. Så ble det helg, og jeg regnet med å få resten til neste uke. Var bortreist den helga, men når jeg kom tilbake hadde lagerstatusen på to av produktene som skulle ha kommet inn endret seg til henholdsvis 1. februar og "Ikke på lager"!

 

Her går man altså fra "Joda, disse varene kommer straks på lager og deretter hjem til deg", til "Nånei, du må nok vente i over en måned før du får fullbyrdet PC-en din".

 

Har sendt en mail til Amentio hvor jeg spurte om de kan bekrefte at jeg må vente lenger enn langt eller ikke, men heller ikke denne har de klart å sende meg noe svar på.

 

Om utfallet blir at jeg må vente i over en måned på PC-en min, selv om jeg ble informert annerledes, skal jeg vurdere å klage de inn for forbrukerrådet, dette holder ikke mål for en av Norges ledende nettbutikker.

 

Synspunkter der ute?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg vel i utgangspunktet uenig at Amentio er en av Norges ledende nettbutikker, men det kommer vel an på øyet som ser.

 

Jeg forstår at Amentio fremstår som en fristende nettbutikk å handle fra da de som oftest er billigere enn alle andre i prisguiden.

 

Når man bestiller varer med forventet leveringsdato, så må man regne med at det skjer ting som forskyver leveringsdatoen ... lenge. Siden Amentio ikke har eget lager, velger de å få varene fra den til enhver tid billigste leverandør. Selv om det skulle være andre leverandører som har varene dine inne. Med en vare som det er ventetid på, kan det tenkes at systemet plutselig velger en annen leverandør, da denne plutselig operer med bedre pris for Amentio. Slik at leveringsdatoen forskyves hvis leverandøren ikke har varen inne. Dette blir bare spekulasjoner da jeg ikke kjenner webmercs som Amentio bruker. Men anbefaler uansett ikke å bestille varer hos Amentio som ikke er på lager.

 

Det som i ditt tilfelle er plagsomt, er at det kan være vanskelig å få tak i folk hos Amentio. Men med den pågangen Amentio har opplevd de siste månedene, så må man dessverre regne med det.

 

Lykke til, håper at ting ordner seg for deg og at du ikke må vente alt for lenge.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nøyaktig samme problem selv. Bestilte 3 varer hos amentio, en ble flyttet til 1 februar, som var lenger enn det jeg var villig til å vente og ville avbestille.

 

Selv om ingen av varene hadde blitt pakket, så kan man ikke avbestille selv pga. systemet de bruker, noe som er vanvittig frustretende i kombinasjon med hvor vanskelig det er å få tak i dem.

Jeg brukte nærmere en uke på å i det hele tatt mase til meg svar over mail og telefon. Det som var litt pussig med telefon var at jeg først fikk ringetone i noen minutter, så ble satt på ventekø fordi "alle våre konsulenter er optatt", så fikk jeg ringetone igjen, og slik kunne det fortsette.

 

Jeg fikk først kontakt når jeg satte meg ned og så på tv mens jeg lot det ringe. Så treig respons når man betaler i forkant - uansett pågang - er ikke akseptabelt synes jeg. At telefon ikke er tilgjengelig er forståelig, men det tar ikke en uke å svare på mail.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også bestilt masse varer fra Amentio, hvor varene i følge nettsiden er/var på lager. Så viser det seg når jeg ringer (jeg trodde alt skulle komme i en forsendelse (jeg trodde de hadde eget lager, frem til i dag)) at enkelte komponenter ikke er på lager likevel. Heldigvis er de komponentene som jeg trenger for å skru sammen en maskin på vei, men to harddisker og en trådløs ruter må jeg vente på. Jeg fikk muligheten til å avbestille diskene, og bestille noen andre disker (evt de samme) på nytt men da til en annen pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...