Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett vil det se svært bra ut nedskalert til 10-12mp, og det har alltid vært nok til pressebruk. De store tosiders bildene i Dagbladet Magasinet har for eksempel vært tatt med alt fra 5D til 1Dmk2.

Jeg tror jeg må skaffe meg et 5Dmk2 til reportasje i lite lys. Det frister.

Skrevet
Uansett vil det se svært bra ut nedskalert til 10-12mp, og det har alltid vært nok til pressebruk. De store tosiders bildene i Dagbladet Magasinet har for eksempel vært tatt med alt fra 5D til 1Dmk2.

Jeg tror jeg må skaffe meg et 5Dmk2 til reportasje i lite lys. Det frister.

Hadde 5D mk2 hatt 8-10 fps så hadde jeg solgt min mk3...

Skrevet
Overse fjortissene. De er litt vonbrotne over at du har utstyr du åpenbart ikke behersker helt.

AF-finetune på 0 er det samme som at det er slått av, så ikke bry deg om det.

Når jeg fikk utstyret tilbake monterte jeg det i buttikken sammen en ansatt der, vi tok masse bilder for å teste huset og objektivene.

Resultatet vi kom til var at det ikke så helt bra ut, begge var enige på det punktet.

Bruker feil, i så tilfelle så kan ikke de ansatte i butikken heller ikke bruke et kamera.

Vi ble da enige om at jeg tok med meg alt hjem for å prøve det på stativ.

Resultatet ved bruk av stativ viser at alt er ute av fokus, den største feilen ligger i huset

Det jeg lurte på da er om hvert enkelt objektiv må stilles inn manuelt for å få oppnå bedre fokus.

Jeg er usikker på om dere har noe peiling selv på sånne ting som dette, jeg er ikke ekspert.

Edit: tråd med tips om fokustesting:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1031373&hl=sigma+70-200

Jeg har gjort disse testen, og er på vei til å stille huset in manuelt.

Skrevet

Var ikke det vanvittig soft?

Kanskje en smule. Ser ut som fokus er ca. er den skal, men det kan jeg ikke garantere.

Fokus ser helt klart ut til å treffe, men det ser ut til å være svært lav pixelskarphet. At det ser bra ut nedskalert er hevet over tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...