Gå til innhold

Har bestillt meg ny gamer PC til ca 14 000,- Hva tror dere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men jeg hadde råd til GTX skjermkortet. så det ble det. PSU en har fått gode karrakterer, og fungerer flott, har jeg hørt fra mange andre, så holder meg til denne :) Jeg er LianLi Elsker, så kabinettet er perfekt i mine øyne :) Og CPU kjøleren kjøler vell bedre enn den boxed vifta som følger med?

Ok, hvor mange tidligere Lian Li kabinetter har du hatt?

Ihvertfall, har hatt 5 stk selv, og bare bortkasta spenn! Ja, de er u-utrolig fine! Men støydempinga er middelmdig iforhold til feks. antec p182. Jeg snakker da selvsagt om du evt. støydemper selv. Dårlig kabinett. Har et selv, et rimelig robust kabinett, Antec P190, på 25 kg (Med 2 stk PSU'er).

Uansett, ville kanskje valgt andre rambrikker, Crucial BallistiX Pc8500 er mye bedre, og litt billigere. Og skal du kun ha 2 Gb ram? Ville gått for 4 GB av Crucial BallistiX. Og hvis du er en skikkelig gamer ville jeg gått for et rimelig 680 sli hovedkort, kanskje EVGA (Rimelig og rimelig da, men uansett, helt greit 680 sli kort, selvom 680 sli ikke er et beste synes nå jeg men støtter tross alt 2 GPU'er). Og muligens kjørt 2 8800 GT, dette ville vært betydlig bedre enn 1 kjedelig GTX....

Og Noctua er å anbefale på CPU-kjøler fronten, har hatt en selv, og den var konge. Måtte dog montere den ned da den selvsagt var altfor stor....hehe....men uuutrolig god kjøling.

Men slik zalman vifte er ikke akkurat det dårligste valget, helt greit.

Lenke til kommentar
Da var PC en kommet, og allt oppe og går ;)

Fikk ikke til installasjon av Vista, uvist av hvordan grunn.

Så det ble XP SP2.

 

Men system tugger og går som faen :p

Kunne ikke vært mer fornøyd.

 

Super raskmaskin :p

 

Takk for hjelp alle sammen :)

hmm, ville ikke akkurat anbefalt Vista på 2 Gb....ihvertfall synes jeg det var treeegt...og XP er tingen...

Lenke til kommentar

Hvor har dere 2GB RAM fra?

Står at det er kjøpt 2sett med 2048MB RAM. 4 brikker på 1024MB.

Så jeg har 4GB RAM.

 

Og dette kjedelige 8800GTX kortet, holder i massevis for meg :)

Så lenge jeg får spillt Call Of Duty Modern War, og World Of Conflic, er jeg superhappy.

 

Har hatt en del LianLi, og må si meg storfonøyd. Enormt god kjøling, lette kabinett, gode og bygge i, og tåler en del. Støyen bryr jeg meg ikke serlig om, da jeg hører på musikk stort sett hele tiden foran PC en :p

 

Så til mitt bruk er dette supert.

 

Og trenger ikke bedre CPU kjøler. Jeg kjører min CPU på 3GHZ nå, og tempen ligger på 18-20 grader i bios. Noe som er bra i myevis :p

 

Og bare for og legge til, så fikk jeg til Vista Business til slutt :p

Jeg var litt stressa på jobben i dag da jeg monterte PC en i hopen, og glemte og jumpe CD rommene rett, så begge stod som master.

Så når dette ble rettet på, gikk det som varmt vetebrød :p

 

Jeg valgte og sette inn en egen 250GB SATA 7200rpm disk til OS, TEMP, og sidevekslingsfil.

Så kjører jeg 2 stk, 500GB disker som lagerdisker.

Orker ikke kjøre RAID 0 STRIPE, da jeg har dårlig erfaring med og få ut ting ved krasj av system :)

 

Takk for meninger :)

Lenke til kommentar
Hvor har dere 2GB RAM fra?

Står at det er kjøpt 2sett med 2048MB RAM. 4 brikker på 1024MB.

Så jeg har 4GB RAM.

 

Og dette kjedelige 8800GTX kortet, holder i massevis for meg :)

Så lenge jeg får spillt Call Of Duty Modern War, og World Of Conflic, er jeg superhappy.

 

Har hatt en del LianLi, og må si meg storfonøyd. Enormt god kjøling, lette kabinett, gode og bygge i, og tåler en del. Støyen bryr jeg meg ikke serlig om, da jeg hører på musikk stort sett hele tiden foran PC en :p

 

Så til mitt bruk er dette supert.

 

Og trenger ikke bedre CPU kjøler. Jeg kjører min CPU på 3GHZ nå, og tempen ligger på 18-20 grader i bios. Noe som er bra i myevis :p

 

Og bare for og legge til, så fikk jeg til Vista Business til slutt :p

Jeg var litt stressa på jobben i dag da jeg monterte PC en i hopen, og glemte og jumpe CD rommene rett, så begge stod som master.

Så når dette ble rettet på, gikk det som varmt vetebrød :p

 

Jeg valgte og sette inn en egen 250GB SATA 7200rpm disk til OS, TEMP, og sidevekslingsfil.

Så kjører jeg 2 stk, 500GB disker som lagerdisker.

Orker ikke kjøre RAID 0 STRIPE, da jeg har dårlig erfaring med og få ut ting ved krasj av system :)

 

Takk for meninger :)

Ok, jeg ville heller ikke kjørt vista....

Lenke til kommentar

Man må kjøre Vista 64bit for og få utnytta alle 4GB med minne.

Dette støtter ikke XP64bit ennå.

 

Jeg fikk installert Vista Business orginalt (får gratis lisens gjennom jobben). Dette gikk seg til etter jeg satte jumperne rett på CD/DVD stasjonene.

 

Det virker som en knall maskin.

 

I skrivende stund driver jeg og tester Backup løsninger mot My Book 500gb en min. Prøver Cobain Backup nå :p Virker greit det. Noen som har noen formeninger om dette?

 

Maskinen går som ett uver.

Rekker ikke snu meg i stolen før den har startet opp :p

Gleder meg til jeg blir varm i trøya og startet klokking av denne :p

 

Tipper og få CPU en opp på 3,4 - 3,5 stabilt :)

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Man må kjøre Vista 64bit for og få utnytta alle 4GB med minne.

Dette støtter ikke XP64bit ennå.

 

Jeg fikk installert Vista Business orginalt (får gratis lisens gjennom jobben). Dette gikk seg til etter jeg satte jumperne rett på CD/DVD stasjonene.

 

Det virker som en knall maskin.

 

I skrivende stund driver jeg og tester Backup løsninger mot My Book 500gb en min. Prøver Cobain Backup nå :p Virker greit det. Noen som har noen formeninger om dette?

 

Maskinen går som ett uver.

Rekker ikke snu meg i stolen før den har startet opp :p

Gleder meg til jeg blir varm i trøya og startet klokking av denne :p

 

Tipper og få CPU en opp på 3,4 - 3,5 stabilt :)

 

Hva tror dere?

Hæ? er du loca i huet? Windows XP Professional 64-bit SP2 støtter 4 Gb ram..

sitter på en slik maskin...

Lenke til kommentar
Beklager.

 

Har ikke oppdatert meg på den fronten godt nok da :p

 

Årskaen til at det ble Vista er fordi jeg er dritt lei Windows XP looken, og hater style programmer.

Og fordi Windows XP64bit er den eneste Windows programmvaren jeg ikke har orginal lisens til.

hehe, det er greit det vett, hehe...er jo mulig å laste ned vista skin da... :thumbup:

Selv hater jeg vista totalt, alt er så brukervennlig, og skal være enkelt å bruke, og det er det, men fordi som har brukt XP lenge, så synes jeg det var enklere å vende seg til. Og alle mappene blir kalt noe annet enn på XP, det er også kjedelig.

Også har man selvsagt barnesykdomene til etthvert nytt OS fra MS. Men deter naturlig, og jeg forventet ærlig talt ikke et OS fra Ms uten sykdomer...

Lenke til kommentar

Barnesykdommer finner man over allt i nyutviklede programmer.

All denne brukervennligheten kan jo slås av da.

I business får jeg disablet allt slikt duppeditter.

Og det fungerer utmerket :)

Ser bra ut gjør det også :) Eneste jeg savner fra Vista Ultimate, er den fine bytt mellom vinduer funksjonen. I Ultimate, la den alle vinduene skrått på skrivebordet. Mens i business er det samme som og trykke ALT + TAB :p

Lenke til kommentar

Jaok.

Nå skal dere høre alle sammen.

Det visste seg da at dere hadde rett.

PSU en holder ikke krav. Den fungerer helt flott, og gir strøm i massevis.

 

MEN. virker som kulelagret i vifta er Defekt.

Så jeg kjøper ny, og retunerner den jeg har kjøpt på angrefristen.

 

Er denne god???

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341846

 

Eller skal jeg kjøpe meg en annen?

Kom med forslag!

Endret av MrNilsen1986
Lenke til kommentar
Jaok.

Nå skal dere høre alle sammen.

Det visste seg da at dere hadde rett.

PSU en holder ikke krav. Den fungerer helt flott, og gir strøm i massevis.

 

MEN. virker som kulelagret i vifta er Defekt.

Så jeg kjøper ny, og retunerner den jeg har kjøpt på angrefristen.

 

Er denne god???

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341846

 

Eller skal jeg kjøpe meg en annen?

Kom med forslag!

Ville heller gått for Corsair HX620 Watt....den er dønn stabil og god, ihvertfall var min dt....og den ser bra ut, med de røde stripene...hehe

Men det har kommet en med 750 watt, og mer watt er jo ikke dårlig (kall meg gjerne en wattkaid)....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...