Gå til innhold

StudioDV -> Premiere6 -> StudioDV


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg Sony PC4 kamera og en billig og grei firewire-pakke for kort tid tilbake. Kamera er glimrende, og kortet også for så vidt. Men redigeringsprogrammet studioDV er noe av det mest råtne jeg har sett. Anyway, jeg fyrer opp Premiere6 for å redigere skikkelig. Men hvordan rendrer jeg tilbake til kameraet? Av DV-codec's får jeg bare Microsoft DV, men denne er dårlig og StudioDV vil ikke gi denne tilbake til Kamera. Å exportere direkte til kamera via P6 gikk heller ikke. Finnes det en howto på dette her? Jeg vet det går, men ikke hvordan :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har du prøvd å exportere direkte fra P.6 til kameraet?

Hvis du skal exportere til en AVI fil som Studio DV skal kunne "lese", MÅ du velge Microsoft AVI og ikke Microsoft DV AVI.

_________________

Klaus Andreassen

videokamera.no

 

[ Denne Melding var redigert av: klausre på 2001-09-29 17:14 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv et pinnacle studioDV kort, og har nettopp testet dv 300-500 driverne til Premiere6, disse funker med studioDV kortet også :smile: (funker ikke med tidl. P. versj.) Det ser ut til å fungere :smile:

Kan nå både capture og sende tilbake til kamera (dv-in enabled). Har ikke testet mye enda, så jeg kan ikke uttale meg om stabilitet..

 

Nå finner jeg ikke igjen linken til disse driverne, man kanskje du finner dem hos pinnacle? Jeg fant dem et-eller-annet sted på nettet for en tid tilbake.

 

Om du finner disse og installerer dem får du et lite ekstra vindu i P. hvor det står Instant video RT, nå kan du velge kameraet ditt i P instillingene. Det må selvf. være slått på først. Fikk feilmelding om uncontrollable device eller noe sånt først, men det var fordi kameraet ikke var valgt de rette plassene; i det vesle pinnacle vinduet PLUSS i premieres egne innstillinger.

 

Håper dette kan hjelpe noe.

 

Mvh. Rattata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...