Gå til innhold

Susing i diskanthøytalere


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har et lite problem som kansje noen av dere HI-FI entusiaster der ute kan hjelpe meg med. Jeg er rimelig grønn på området, men jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan... Forsterkeren er en gammel Sony surroundforsterker(?) (er ikke sikker på hvilken modell det er). Sidehøytalerne er av typen Infinity, og senter og bakhøytalerne er av mærket Canton (se bildene).

 

Det kommer en konstant susing fra alle diskanthøytalerne. Det er ikke sånn "sprengt-høyttaler-lyd". Det høres mer ut som den suselyden som kommer når man skrur lyden på forsterkern til fullt, uten å ha en CD i. Så vidt jeg veit hadde vi ikke det problemet da anlegget sto i stua.

 

PS. Det er en jordfeil på strømkursen. En jeg snakka med mente det kunne være problemet. Jeg måler 230v mellom jord og en fase, og 0v mellom jord og den andre fasen. Men forsterkeren og høytalerne har ikke forbindelse med jord, så jeg kan ikke se hvordan det kan være problemet... Med mindre den jordfeilen lager en forstyrrelse i fasene eller noe sånt (Jeg leste et sted at man kunne bruke en 1:1 transformator for å fjærne jordstøy. Tenkte jeg skulle prøve det, men jeg vil høre hva dere mener først).

 

Er det noen av dere som vet hva problemet kan være, og eventuelt hva jeg kan gjøre for å fikse det?

 

Takker på forhånd for alle svar =)

 

Mvh

Bulletride

 

post-106182-1199725449_thumb.jpg

post-106182-1199725463_thumb.jpg

post-106182-1199725460_thumb.jpgpost-106182-1199725467_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...