Gå til innhold

Multifunksjons-skriver....? Bra, eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Sitter med en gammel laserskriver som forsåvidt gjør jobben til mitt bruk, men er i ferd med å bygge meg ny maskin og tenkte å kjøpe ny skriver i samme slengen. Har ikke scanner fra før, men har ofte vurdert å kjøpe en. Spørsmålet er om disse multifunksjonsskriverene leverer, eller om enkelt-funksjonene er middelmådige. Da kan en jo heller kjøpe seperate produkter. Har ikke sett noen tester på nett. Noen med erfaringer?

fred.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en HP Multifunksjonsmaskin til 4995,- for to måneder siden,

http://www.binders.no/Prod/p_156573.htm , og er meget fornøyd. De har den på Elkjøp nå til 4795,- . Bruker den til hjemmekontor , og har også begynt å skrive ut fotografier på fotopapir på den med meget godt resultat. Til dette brukte jeg før en HP 990 Cxi og resultatet er like bra med den nye skriveren.

Har for det meste brukt den som skriver og til vanlig kopiering. Skal du kopiere store mengder, f.eks 100 ark pr dag, er nok laser mye bedre grunnet hstighet/sidekostnad, men til lettere bruk er denne skriveren perfekt da mulighetene er mye større med denne.

Test: http://www.pcmag.com/article2/0,4149,583287,00.asp

Lenke til kommentar

Scanner som en drøm, både til PC og direkte som kopiscanning av fotografier i "Best" kvalitet. Har også forstørret fotografier og skrevet ut på Kodak "Ultra glossy" papir med supert resultat. Til "backup" av CD cover er den suverent enkel og meget rask; bare å legge originalcover på, trykke på "best" og fargekopi- knappen, og scanning starter. Før scanning er ferdig, begynner den å skrive ut det som er scannet hittil, noe som gjør den raskere en vanlig scanning/utskriving med separat scanner og skriver.

Lenke til kommentar

jeg ville valgt:http://www.epson.no/products/allinone/cx5200/index.htm

Den koster ca 2250 kroner på div nettbutikker. Min ligger å venter i posten(kom på postkontoret idag, har ennå ikke hentet den) Bestilte på www.komplett.no, men tror de er utsolgt...... Den virker VELDIG bra sånn med tanke på hva en får for prisen. Litt sexy og... Men kan hende HP printeren kan forsvare den doble prisen... Hva vet vel jeg....

Håper det kan hjelpe deg (eller blir du bare mer forvirret nå tro....)

Lenke til kommentar

Har sett litt på andre alternativer, og må si at akkurat nå så kommer ikke HP som førstevalg. Først og fremst fordi alle modellene deres kommer med enkel fargepatron, noe som blir dyrt i lengden. Cannon, derimot, leverer med seperate patroner, noe som blir langt mer økonomisk. Sjekket toppmodellen deres av multifunksjonsskrivere og fikk sjokk over prisforskjellen fra Telebutikken og Telehuset, over 2000,-. Riktignok er Telebutikken nettbasert, men...!

Fred.

Lenke til kommentar

Drev selv og så på slike maskiner da de først kom for noen år siden (De var betydelig dyrere). Problemet vi kom frem til (på arbeidsplassen) var at om feks. en trommel eller noe i maskinen går i stykker og du er "avhengig" av den, sitter du pluttselig uten fax+scanner+printer+kopimaskin. Vi valgte derfor separate løsninger.

 

Men til "hobbybruk" eller hjemmekontor er det nok en bra og plassbesparende løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...