Alex Moran Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Ja, ved hjelp av et hvilket som helst annet server-side språk.
HiSpeed Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 ajax eller iframe Noen eksempler på hvordan man bruker Ajax til dette? Liker ikke IFRAME.
Jonas Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Ajax tar utgangspunkt i et serverside-script og javascript. Du kan like godt bare bruke hva nå enn serveren har støtte for, å bruke Ajax til et enkelt include-script er i hvertfall rimelig meningsløst.
HiSpeed Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Er det mulig å inkludere filer uten å bruke serverside-script? Ønsker kun å kjøre html-fil(ene) lokalt på pc.
pakke Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Er det mulig å inkludere filer uten å bruke serverside-script? Nei. All dynamisk funksjonalitet må gjøres på serversiden.
datech Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Er det mulig å inkludere filer uten å bruke serverside-script?Ønsker kun å kjøre html-fil(ene) lokalt på pc. Hei Tror nok det enkleste vil være å bruke en Iframe, hvis det er slik at du har ferdige sider som skal inkluderes. Ellers vil jeg tro det er mulig å bruke JavaScript og document.write Ala : document.write("<h1>Overskrift</h1>"); Koden over legges i en Javascript fil og inkluderes <script type="text/javascript" src="navn.js"></script>
HiSpeed Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Jeg har en meny som er bygget av css og denne filen ønsker jeg å inkludere i flere html-filer. Problemet er at filene skal kjøres lokalt på en PC og at menyene er variable. Når menyen endres ønskjer jeg bare å gjøre dette i en fil og ikke i alle html-filene. Finnes det en løsning for dette?
gather Skrevet 8. januar 2008 Skrevet 8. januar 2008 Det må nok en eller annen form for serversidekoding inn i bildet her. Hvis du (som du sier) skal kjøre den lokalt er det ikke noe problem å installerere en webserver som har php. Xamp er et slikt alternativ. Da kan du bare putte inn følgende phpkode der hvor du skal ha menyen.. <?php include("meny.php"); ?> Legg merke til at alle filer hvor det skal være phpkode må ha filetternavnet .php
HiSpeed Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Skrevet 8. januar 2008 Det må nok en eller annen form for serversidekoding inn i bildet her. Hvis du (som du sier) skal kjøre den lokalt er det ikke noe problem å installerere en webserver som har php. Xamp er et slikt alternativ. Da kan du bare putte inn følgende phpkode der hvor du skal ha menyen.. <?php include("meny.php"); ?> Legg merke til at alle filer hvor det skal være phpkode må ha filetternavnet .php Utfordringern er at filene distribueres til andre brukere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå