Kurt Grusom Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Hei! Har bestemt meg for å gå over fra Lightroom 1.3, til et mer mappebasert program. Jeg, og sikkert mange flere her, kunne trenge en pekepinn på hva som er av det bedre i bildeorganisering/redigeringsjungelen out there. Jeg kommer forresten fortsatt til å bruke Photoshop CS2/CS3 til selve redigeringen. Pris spiller egentlig ingen rolle, kom med det selv om det ligger i grenseland. Det jeg må ha i et slikt program er følgende: -Mappebasert system (du blar deg igjennom selve mappene på datamaskinen din) -Mulighet for å tagge bilder -Mulighet for stjernemerke bilder -RAW-støtte!!! Står mellom Picasa, Faststone Image Viewer og ACDSee foreløpig. Noen som har for/mot-argumenter for noen av dem? Andre programmer mottas med takk. :=) Får ikke til å tagge og stjernemerke bilder hverken i Picasa eller faststone. Hvordan???
IceFox Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Kan du ikke bare bruke Adobe Bridge? Følger jo med Photoshop og greier...
k-ryeng Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Får ikke til å tagge og stjernemerke bilder hverken i Picasa eller faststone. Hvordan???Faststone: Trykk 'T', kan dog bare gjøres på jpg-bilder... Hva mener du med stjernemerke? Endret 6. januar 2008 av k-ryeng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå