Gå til innhold

Vei rundt telenors 1gb grense?


Anbefalte innlegg

I dag gikk jeg over grensen. Men det overasker meg at det ikke går supertregt å surfe, på sider som denne går det helt fint... Så begynte jeg å laste ned noen patcher til spill. Startet på 30KBs holdt seg der i 5 sekunder og så dalte det ned til 9KBs.  

 

Når jeg så dette så har jeg et spørsmål til dere, finnes det et download program som starter nedlastingen og så avslutter tråden hvert 5-te sekund for så å starte den opp igjen helt til nedlastingen er ferdig?, da ville jeg vel fått 30KBs ned  :roll:

 

At du ikke har funnet en "hack" er vel allerede avdekt, men det jeg vil fram til, er at du i hvertfall ikke er no Admin :lol:

Du får i allefall ikke administrere noe på mitt nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns det er og lite tenk deg hvis man har dvd brenner og skal laste ned et par dvd images 4-5giga 30gb cap`en går som svint da :lol:

Laster ikke ned filmer eller noe annet stort i 24/7. Laster kun ned ved behov, ser ikke poenget i å lasten ned 100vis av filmer du ikke ser på? Eller er det bare kjekt å ha?

Normalt er eg over 1GIB i månden, men ser ikke på 100kr i forhold til 704/128 349+99 om du vil ha 5GIB ekstra. Var derfor eg valgte 1024/256 til 549 for 30GIB månden :D

Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk velger Telenor adsl og dere gb cap tull.

Gjør som meg boikott Telenor!

La dem gå konk som enron,aksjen er nede i 25 :lol:

Finnes bedre alternativer,ngt,tele2,tiscaly,bluecom osv

 

ikke for alle, har du tenkt på de som ikke kan ha annet en Telenor, forresten, hadde det ikke vært for telenor hadde du ikke sittet på den dsl linja di i dag, telenor har laget hele telfonnette i norge. og at det går konkurs fordi at du boikotter dem er lite sannsynelig, staten eier vel fortsatt litt og vil vel hjelpe når det trengs, så hver gang du betaler skatt, betaler du kanskje litt til telnor også ???

 

men jeg sier ingenting imot at de ikke har spesielt brae tilbud på inett tilkoblinger, blir litt artig å se om firstmile klarer og levere. her jeg bor har det ikke vært noen andre aktører som kunne levere noe "bedre" produkt. telenor er dyrt ja, men det er vert fall stabilt og man får det man betaler for, de satt opp linjene slik at man får det man er lovet og det synes jeg er bra, men jeg vil vel kanskje bytte så snart det kommer noe bedre hit

Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk velger Telenor adsl og dere gb cap tull.

Gjør som meg boikott Telenor!

La dem gå konk som enron,aksjen er nede i 25 :lol:

Finnes bedre alternativer,ngt,tele2,tiscaly,bluecom osv

 

ikke for alle, har du tenkt på de som ikke kan ha annet en Telenor, forresten, hadde det ikke vært for telenor hadde du ikke sittet på den dsl linja di i dag, telenor har laget hele telfonnette i norge. og at det går konkurs fordi at du boikotter dem er lite sannsynelig, staten eier vel fortsatt litt og vil vel hjelpe når det trengs, så hver gang du betaler skatt, betaler du kanskje litt til telnor også ???

 

men jeg sier ingenting imot at de ikke har spesielt brae tilbud på inett tilkoblinger, blir litt artig å se om firstmile klarer og levere. her jeg bor har det ikke vært noen andre aktører som kunne levere noe "bedre" produkt. telenor er dyrt ja, men det er vert fall stabilt og man får det man betaler for, de satt opp linjene slik at man får det man er lovet og det synes jeg er bra, men jeg vil vel kanskje bytte så snart det kommer noe bedre hit

 

Jeg bruker ikke linja til stjelehor! :smile:

sånn jeg har upc de har lagd linja sjøl,tv,telefon og internett alt gjenom linja så jeg ungår telehor med untak mobil da har jeg chess som bruker nettet til stjelehor :oops: :lol:

Lenke til kommentar

Det er jo hysterisk morsomt å lese x antall innlegg om å boikotte Telenor m.m. :lol:

 

Som om Telenor skal gå konkurs på grunn av noen få "fjortiser" som klager sin nød her inne på Hardware.no :D

 

Og til dere alle som klager på Telenor's begrensninger på enkelte abonnementer hva nedlastning angår. Få mor eller far til å "oppgradere" abonnementet da :wink: Så kan dere laste så mye som dere vil :D

 

Uansett, alle Telenor hatere: Stå på. Det hjelper helt sikkert :lol:

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare legge denne debatten rundt Telenor og internett død fra nå av? Det er sakt det som kan sies, og vi begynner å gjenta oss selv.

Jeg regner med at det er ingen på forumet som blir tvunget til å inngå avtale med Telenor selv om de har alternativer (jeg er klar over at det finnes steder i dette landet der kun Telenor tilbyr ADSL). Det er vel heller ingen som skriver i ren medlidenhet med de tusner på tusner av nordmenn som ikke kan laste ned mer enn 1 GB, når de selv har fri bruk.

Finnes det noen forpinte sakkarer som sitter i forsterstilling og venter på kundeservice hos Telenor, og forbanner seg selv for ikke å velge en annen leverandør med bedre kundeservice vil de oppleve noenlunde samme behanling hos konkurentene.

 

Sist men ikke minst - om det er noen her på forumet som trodde 1 GB var dritmyyye, og gjerne ville spare en heeel 50-lapp i forhold til NGT, og nå føler seg lurt... så synes jeg ikke synd på dem. Men fra nå av synes jeg de kan poste klagene sine i "Forum -> Søppel".

Lenke til kommentar
Så hvis du ikke spesifiserer hvor filen skal ligge og venter i 10Min så får du full fart frem til du velger Lagre ? og klikker ok ?

 

Kan man ikke bare trykke ok med en gang da, det blir jo akkurat det samme. 10min uten og se og 10min med å se... ingen forskjell det da ?

 

eller var det en spøk ? :shrug:

Lenke til kommentar
Det er jo hysterisk morsomt å lese x antall innlegg om å boikotte Telenor m.m.  :lol:  

 

Som om Telenor skal gå konkurs på grunn av noen få "fjortiser" som klager sin nød her inne på Hardware.no  :D

 

Og til dere alle som klager på Telenor's begrensninger på enkelte abonnementer hva nedlastning angår. Få mor eller far til å "oppgradere" abonnementet da  :wink: Så kan dere laste så mye som dere vil  :D  

 

Uansett, alle Telenor hatere: Stå på. Det hjelper helt sikkert  :lol:

 

Diskusjonen er vel ferdigdiskutert, men om det er så utrolig mange inlegg om slikt er det vel ikke lenger "bare noen få fjortiser", jeg mener imidlertidig telenor bør hetses intill de mister grepet om "gammlinger" som kjøper tjenester fordi telenor har alltid vært der og de er "seriøse".

 

At telenor har bygd linja er vel så som så, men hvem tror du betalte telenor for å gjøre det ?

Lenke til kommentar
Og til dere alle som klager på Telenor's begrensninger på enkelte abonnementer hva nedlastning angår. Få mor eller far til å "oppgradere" abonnementet da  :wink: Så kan dere laste så mye som dere vil  :D  

 

Enig! Eller enda bedre, velge en annen aktør. F.eks NGT som for 50 kroner mer i måneden har bedre hastighet og ubegrenset nedlasting. Hvis man kan få NGT der man bor, vel å merke. Det er mye billigere enn å velge ubegrenset nedlasting fra Telenor.

 

Men jeg kan forstå at Telenor hates av enkelte, etter diverse "sjakktrekk" den siste tiden.

Lenke til kommentar
At telenor har bygd linja er vel så som så, men hvem tror du betalte telenor for å gjøre det ?

 

Nå har det seg slik at jeg har vært skattebetaler i en årrekke, og husker faktisk den gang Telenor het Televerket. Og ja, jeg er fullstendig klar over hvem som har bygd linjenettverket, og med hvems penger.

 

Selv om jeg i det store og det hele er fornøyd med tingenes tilstand hva Telenor angår, så mener selv jeg at den prisfastsetting hva f.eks. sms angår er horribelt. Halve prisen burde være nok etter min mening. Men jeg synes også at det er galt at slike "operatører" som Teletopia skal snylte seg inne på eksisterende telenett, og forlange spottpriser. Hvilken infrastruktur er det Teletopia har bidratt til om jeg tør spørre? Blir litt for enkelt å bare kaste seg inn i konkurransen, uten å måtte ta de enorme kostnader som både Telenor og Netcom har hatt for å komme seg dit de er.

 

At Telenor har innført kvotebegrensninger på enkelte adsl-abonnementer er flott. Tro det eller ei, men det finnes faktsisk mennesker her i Norge som ikke har behov for all verdens nedlastninger, og som kan få en fastforbindelse til nettet uten at det trenger å koste skjorta. Ulempen er vel at noen av disse har barn eller ungdom som vil laste mye mer, men mor og far vil ikke betale for dette.

 

Uansett, så skylder jeg vel "fjortis'er" en liten unnskyldning. Det finnes utrolig mange smarte "fjortis'er". Og godt er det. Men dessverre, så finnes det litt for mange her inne som ikke er tørre bak øra, "fjortis" eller ikke.

Lenke til kommentar
Fila lastes ned med modemet's maxhastighet også mens du velger hvor den skal ligge.  

Men hastighetstellern kommer ikke på før etter du har valgt. Windows beregner så hastigheten ut fra hvor raskt fila lastes ned mot den foreløpige størrelsen på fila.

`

 

Njaa, dette er det ikke Windows som gjør, men en "bug" i I.E. Hvis du laster ned f.eks Opera så får du riktig hastighet, selv om også den begynner å laste fra det øyeblikk du velger "åpne" eller lagre et sted på disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...