Gå til innhold

Hearts of Iron II Doomsday. Hvordan få supplies over hav?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er for tiden helt oppslukt av Hearts of Iron II Doomsday. Spiller som Tyskland og har tatt over: Polen, Sveits, Norge, Danmark, Luxembourg, Nederland, Belgia og Frankrike :D , men nå når jeg skal ta over Storbritannia har jeg et ganske stort problem som ødelegger invasjonen min :( . Vet ikke hvordan jeg får supplies til Storbritannia og troppene mine blir derfor ubrukkelige :( . Noen som vet hvordan dette kan la seg gjøre?

Endret av oblivion_-__
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sette opp en convoi til Storbritannia. Dette gjør AI'en selv, men ofte gjør den det på en meget dårlig måte, så derfor er det smart å fikse det selv.

Hvis du ser på byggedelen, så ser du at det står noe om 'Convois' der. Da vil det stå f.eks. London -> Amsterdam (eller noe sånt). Klikk deg inn på denne og fjern eventuelle haker fra food og oil (oil kun dersom du har armor / fly osv i Storbrittania).

Dette gjør at du ikke transporterer mat og olje som blir produsert i Storbritannia over til Tyskland.

I tillegg så kan du sette opp en ny convoi (det er mulig at AI'en allerede har laget en) hvor du merker av mat og olje (samt antall) slik at du eksporterer dette fra Tyskland til Storbritannia.

Dette vil helt sikkert medføre at det blir en liten oppsamling av mat og olje i Storbritannia, men så lenge du har kamper gående der så er det absolutt verdt det. (Spesielt olje til fly du bruker for å ta ut fiendtlige flåter som angriper fra f.eks Island. Det er også fornuftig å ha en god flåte du kan bruke til å patruljere med i det området, da man som Tyskland ofte er mest utsatt for invasjoner av Storbritiannia kontra angrep mot fastlandet, i hvert fall i begynnelsen av spillet.)

Husk også å sette opp noen skip til å beskytte konvoiene dine, ellers er de mat for ubåter.

Dette med å sette opp konvoier selv er noe du bør være nøie med når du begynner å angripe områder som er utenfor dine supply lines, spesielt i Afrika (veldig viktig!) og på diverse små øyer. Dersom du lar AI'en styre alt dette, kommer du aldri til å ha nok supplies til alle områder. Dersom du ikke har nok båter til å kunne bruke konvoier skikkelig bør du være forsiktig med å utvide for fort da ingen ting er verre enn å miste units pga dårlig planlegging. Derfor bør du alltid tenke gjennom om du kan klare å forsyne en ny øy / nytt kontinent / angrep (langt)bak fiendens linjer (langs kysten, ikke bruk paratroopers uten at du kjører på med et frontal angrep også da paratroopers fort blir veldig sårbare alene).

HoI2 Doomsday (også Armageddon) er et helt fantastisk spill for de av oss som elsker dype kompliserte strategispill :) Veldig mye å lære, men jøss så gøy det er :)

Nå vet jeg ikke hvilket år du er i, men pass opp for den sovende bjørnen :D

Skrevet

Pass på å ikke gå tom for supplies skip. Det lønner alltid seg å hå en reserve på noen hundre skip. Har du ikke det kan du ikke få supplies.

Et alternaltiv er å bruke transportfly til jobben, men de er dyre...

Skrevet
Pass på å ikke gå tom for supplies skip. Det lønner alltid seg å hå en reserve på noen hundre skip. Har du ikke det kan du ikke få supplies.

Et alternaltiv er å bruke transportfly til jobben, men de er dyre...

Takk for tipset :) . Har veldig mye ressurser så ressurser er ikke et problem :p .

• 2 uker senere...
Skrevet
Tusen takk for et utfyllende og bra svar :) .

Nå vet jeg ikke hvilket år du er i, men pass opp for den sovende bjørnen :D

D-Day?

Soviet-Unionen. D-dagen er for det meste en fise operasjon fra amerikanerne. Bare bygg en god del landfort i Frankrike, Flanders, Tyske kysten og Danmark så tror jeg det går greit.

Litt OT, anbefaler jeg deg å prøve denne: http://www.totalrealismproject.com/portal.php moden for å få en god HoI2 exp når du starter om igjen ;)

Skrevet

Beskyttelse av sjøområdene konvoiene går igjennom er også viktig, spesielt on ein ikkje har 100% sjødominans ( noko som ofte ikkje er tilfelle når ein speler tyskland.

Grupperinger på destroyere(DD) og lette krysser(CL) kan forhindre at alt for mange ubåter frå fienden lusker i fravatnet. Sjøbombefly er også effektive forsvarseinheiter til konvoiene.

I tilegg kan ein jo sette høge tal på den direkte eskorten til konvoiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...