Gå til innhold

Hvilken nettmegler anbefaler dere?


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også DNB før, og har gått over til nordnet..

 

Det er en helt utrolig overgang! Du ser fort at DNB ikke tilbyr deg noe (annet enn anbefalinger, som du allikevel finner på HO hver mandag morgen) i forhold til Nordnet.. Nordnet har også ett veldig enkelt brukergrensesnitt..

 

Har ikke prøvd andre, så mer kan jeg ikke si..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg trenger å velge enten Nordnet eller netfonds, men husker ikke hva som er tillat for dem under 18. Noen som vet?

Tror jeg har lest ett eller annet sted at du må få foreldrene dine til å skrive under på noen saker så funker det, men en epost til rette vedkommende hos nordnet eller netfonds skulle vel oppklare det.

 

Jeg har skandiabanken, og den største utgiften min er ikke høy kurtasje, men at renten på depotkontoen er dårligere enn på en høyrentekonto. Fra midten av februar vil den være 5,05%

Selv om jeg taper 30,- per handel på kurtasjen i forhold til prisen hos netfonds utgjorde dette bare tilsammen 240,- i fjor (hadde 8 handler). Dette tilsvarer det jeg ville tapt i renteinntekter dersom jeg hadde ca. 16.000,- på depotkontoen i gjennomsnitt og rentedifferansen var 1,5 prosentpoeng (det den er akkurat nå) Siden jeg gjennomsnittlig har mer penger på depotkontoen enn dette, er renten viktigere enn kurtasjen.

 

Noen vil kanskje si at mitt problem er at jeg har formye penger på depotkontoen.

 

Det jeg lurer på er følgende: Er det noen nettmeglere som gir høyere rente på depotkontoen enn skandiabanken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...