Gå til innhold

Premiere (6.0): mpg vs. avi


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Sony Ip-5 kamera og har så smått begynt å leke litt i premiere. Siden Sony er en gjeng idioter kommer filene mine ut som mmv filer og kan kun brukes av movieshaker, som følger med. Et elendig program. (vet jeg nå kan bruke studio 8 også..). Takket være en flink fyr over i statene kan jeg bruke et enkelt program for å konvertere fra mmv til mpg. Men avi filene jeg har eksportert manuelt fra movieshaker (utrolig stress) fungerer MYE bedre enn mpg filene i premiere. De nye filene er kjempetunge å laste, bruker evig tid på alt i forhold til avi filene.

 

Hvorfor? Og kan jeg gjøre noe med dette? Har en ok maskin så det bør ikke være så veldig prob.. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Sliter med samme problemer som deg. Har et Sony IP 220 som benytter seg av det fantastiske fil-formate "micro mv". Har etter mye frem og tilbake funnet ut at movieshaker er greit til "capture" for å så exportere dette til AVI format. Men i mitt program kan jeg kun eksportere 9 min. film sekvenser. Har du det samme problemet i din versjon av "Movieshaker"? Vet du om det finnes mulighet til oppgradering av movieshaker.

 

Kommer til bake til deg dersom jeg finner noen andre glupe ider vedr. micro mv.

 

Dette har gått så langt at jeg vurdere å bytte til et annet kamera som benytter DV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...