Gå til innhold

Ang. bygging av forsterker


Anbefalte innlegg

Her en dag kom jeg til å tenke tilbake til da jeg gikk GK Elektro, og husket av vi da bygde en forsterker (Noe de fleste gjør på GK). Attpåtil har jeg en stund spekulert på å skaffe meg et brukbart anlegg av noe slag for å ha i stua.

 

Jeg har derfor bestemt meg for å bygge dette selv, og da dette som byggesett. Har surfet endel på nettet, og har vært innom Elfa, RSonline, Electrokit, Velleman, Mapletreeaudio osv., men ingen hadde det jeg leter etter. Skulle helst ha hatt en vanlig transistorforsterker, rektangulær utvendig, flat type med en par-tre innganger og utganger nok til 2-4 høyttalere 150W-200W.

 

Har dere noen tips på hvor man kan finne noen sånne byggesett? Høyttalerne er ikke bygd ennå, så de kan "justeres" i henhold til forsterkeren, siden en gang... Men byggesettet på være ferdig utvendig. Kassen altså, eller hva det nå heter. Har ikke tålmodighet til å lage den selv for da går det med en det blikk før jeg blir ferdig...

 

Jeg holder på å lete meg grønn......................

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-63169

Hei.

Holder på med det samme. Har kjøpt digitalforsterker fra www.41hz.com samme forsterker som sitter i sonic impact sin forsterker. Disse sammenlignes med laaangt dyrere forsterkere (og rørforsterkere) over hele internett. og så er de billlig da :) men ikke noe vanlig transistorforsterker da. har en sånn Sonic Impact forsterker da, den er bare på 2*15 watt, men har noen 10 tommere den driver, blir ikke høyt, men høyt nok. funket til nyttårsaften faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...