Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget PC "Spilleren". Tastatur registreres ikke.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nettopp fått delene og bygget Hardwares anbefaling "Spilleren".

Bygget maskinen og alt "virker" som det virker helt som det skal.

Vifter på kabinett og kort\cpu snurrer og lys lyser på hovedkort og der det skal lyse.

Når maskinen er skrudd på får jeg opp skjermbildet til mitt Asus hovedkort.

Her blir jeg bedt om å enten trykke "Del" for "Setup" eller "Tab" for "Bios".

Jeg har koblet til mitt Saitek keyboard og det lyser som det skal, men når jeg trykker på "Del" eller "Tab" skjer det ingenting. har koblet inn og ut, i forskjellige USB porter, men fremdeles er det ingen keys som ser ut til å bli registrert. Har rebootet mange ganger uten hell.

Har prøvd med gammelt keyboard med den gamle inngangen "Ps2"?

Dette fungerte heller ikke.

Begynner å bli litt fortvilet. Gledet meg masse til å få denne, men nå står jeg liksom stille!

Har prøvd å feilsøke med å ta ut ram og kort. Sjekke ledninger. Også har jeg resatt hovedkortet for å se om det kunne ha en positiv effekt. Dette skjedde da ikke .

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg!

 

Er veldig takknemmelig for kommentarer som kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
asus 650i??? i så fall start opp pcen med bare 1 minnebrikke... kan være noe der...

 

Hei,

 

Tusen takk for tipset!

Prøvde dette. Både svart og gul minneport med en brikke ram.

Dette hadde ingen effekt.

 

Kom et steg videre ved å trykke "tab" eller "del" konstant rett etter oppstart. da kom jeg inn i "bios" og kunne se antall GHz og minne. Herfra kunne jeg igjen trykke "F8" for boot menu eller "Del" for setup.

Her fikk jeg igjen samme problemet. Akkuratt som etter pcen har "startet opp" så vil den ikke registrere tastene jeg trykker.

Restartet på nytt og trykket "tab" konstant og etter "pipet" fra hovedkortet trykket jeg "F8". Nå fikk jeg opp samme bilde som jeg hadde i utgangspunktet bare at det sto "Loading Boot menu" i stedet for å trykket del eller tab for setup og bios.

Samme "Loading Setup" fikk jeg da jeg trykket "del" etter oppstart. Her virker det som den henger og at den ikke vil videre.

 

Hovedkortet mitt er Asus P5N-E SLI nForce-650i 775. Går ut i fra det var dette du mente.

 

Må nok prøve noe annet. Har du andre tips?

Lenke til kommentar
bump

 

Noen som vet, har opplevd det samme?

 

Har du mulighet til å rote rundt inne i bios, eller funker ikke tastene der heller?

 

Isåfall ville jeg resatt CMOS batteriet, det gjør du ved å koble av strømmen på pcen og ta ut det lille "klokkebatteriet" på hovedkortet.

Lenke til kommentar
bump

 

Noen som vet, har opplevd det samme?

 

Har du mulighet til å rote rundt inne i bios, eller funker ikke tastene der heller?

 

Isåfall ville jeg resatt CMOS batteriet, det gjør du ved å koble av strømmen på pcen og ta ut det lille "klokkebatteriet" på hovedkortet.

 

 

Det som er problemet. får ikke rotet noenting :p Tastetrykk blir ikke registrert. Har prøvd å resette med å ta ut batteriet å flytte pins fra 12 til 23 og tilbake igjen, men kan jo prøve igjen.

 

Takk for tipset :)

Endret av NiGmO
Lenke til kommentar
bump

 

Noen som vet, har opplevd det samme?

 

Har du mulighet til å rote rundt inne i bios, eller funker ikke tastene der heller?

 

Isåfall ville jeg resatt CMOS batteriet, det gjør du ved å koble av strømmen på pcen og ta ut det lille "klokkebatteriet" på hovedkortet.

 

bump

 

Det som er problemet. får ikke rotet noenting :p Tastetrykk blir ikke registrert. Har prøvd å resette med å ta ut batteriet å flytte pins fra 12 til 23 og tilbake igjen, men kan jo prøve igjen.

 

Takk for tipset :)

 

 

Yeah, då va ann i gang.

Fant ut at problemet var at jeg hadde hatt musen i USB'en, noe som førte til at den hang seg og dermed ikke registrerte tastaturet.

Med ingen mus eller keyboard i tastaturet gikk alt som det skulle. Vel nesten,.

La inn Vista, fikk MASSE feilmeldinger, ingeting virket gikk ikke ann å spille noe som helst.

Formaterte heile jævla dritten, lagte ny partisjon å heiv inn Windows xp,. Då va d crysis for adle pangane xD

 

Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...