Gå til innhold

Radeon 9500 hos PCMAX


joac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk 9793 i 3dmark2001se men org drivere (cat 3.0)

og 11207 med modda drivere (fortsatt cat 3.0)

 

virker litt lite forbedring..

 

Jeg ville nå si at du har klart å "modde" kortet. Jeg gjorde hardware modden (hadde ikke hørt om software modden) og gikk opp fra ca 9500 til 11200. Nå som jeg har fått oppgradert maskinen ytterligere litt mer får jeg 12600 poeng.

 

Men altså over til saken din. Det er helt normalt med et poenghopp på mellom 1200-2500 poeng alt ettersom hvilket oppsett du har.

 

Du skriver du har A7N8X og XP2100 og 512mb minne.

Er det mye annet som driver og surrer i bakgrunnen når du kjører benchmark? Kanskje det er dette som er skylden i den lave poengsummen?

 

Se på mitt oppsett så ser du hvordan jeg har klart 12600 med mitt kort.

 

A7V8X

Radeon 9500 BBA 128mb @ 9700 290/290

XP2100+ T-Bred type B

MicronTech 512mb PC2700 @ cas2

Seagate 80gb / 7200

AGP aperture size = 128mb (i bios)

 

Har du slått på agressive innstillinger for skjermkortet i bios?

 

Skal nå klokke opp kortet til 310/310 og se om jeg ikke kan klare mer.... 8)

 

*S-Blazer*

Lenke til kommentar

Mente at det med rammen bare gjaldt hardware modden, men, men...

jeg får krype under her.... vent litt nå da....

 

på med lyset...

 

minnebrikkene er på rad... ikke L formet :(

 

 

mmmm....

 

pcmax fikk forresten ikke inn ATI sine egne, men sapphire kortene (feil sendt fra leverandør) så det er sagt (men ikke akkurat store forskjellen på de)

 

nei... blir ikke klok av det her... vis folk klarer omtrent 12000 på hardwaremodda 9500->9700pro også klarer litt over 11000.. er jo ikke bare 1000 poeng som skiller 9500pro og 9700pro... savner VIRKELIG en ting som kunne ha sagt... GFX Ident: 9700 eller 9700PRO eller 9500PRO

så hadde jeg faktisk vist det...

 

kjører en ny benchmark nå uten opera og irq og msn.. se om jeg får noe bedre =) kjører cat 3.0, men ifølge den wizzard siden skulle jo cat 3.1 funka fint også... .. prøver først 3.0 så 3.1... kjører 3dmark2001se (den er kjappere enn 3dmark2003=) kortere tid altså...

 

kjørere dere alle testene når dere tester? image quality osv,... alle liksom? alt default?

Lenke til kommentar
Mente at det med rammen bare gjaldt hardware modden, men, men...

jeg får krype under her.... vent litt nå da....

 

på med lyset...

minnebrikkene er på rad... ikke L formet :(

 

Virker kanskje som om du "bare" har fått moddet til 9500pro da.. Skuffende spesiellt ettersom kortet mitt kommer idag eller imorgen.

 

Litt bittert hvis Ati (BBA) kortene faktisk er av den gamle typen og Sapphire kortene er nye..

Lenke til kommentar

forska litt videre idag....

 

først.. fant ut at kortet mitt sapphire 9500 non-pro kjøpt hos pcmax denne uka IKKE har 9700pcb som sagt tidligere ligger minnebrikkene etter hverandre over gpu og ikke som en L..

 

Her er alle benchmark poengene jeg fikk i 3dmark2001se og 3dmark2003:

prøvde både med rivatuner og http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/ for å se om det var forskjellig ytelse på de...

 

9984 cat 3.0 ikke modda drivere

2602 cat 3.0 ikke modda drivere

----

11360 cat 3.0 modda rivatuner

3393 cat 3.0 modda rivatuner

 

11376 cat 3.0 modda wizzard

3411 cat 3.0 modda wizzard

----

9988 cat 3.1 modda rivatuner (rivatuner klarte altså ikke cat 3.1)

2579 cat 3.1 modda rivatuner

 

11282 cat 3.1 modda wizzard

3394 cat 3.1 modda wizzard

-----

så prøve jeg å forbedre det litt mer ved bios/display prop.

Gikk gjennom bios og satte på

agp aperture size 128mb (fra 64mb)

system performance til aggresive (fra optimal)

agp spread spectru, 0.50% (fra 0%)

 

og satte på alt til optimal performance i ati control panel)

 

fikk da:

11615 cat 3.1 modda wizzard

3496 cat 3.1 modda wizzard

 

kom meg altså aldri over 3500 =)

 

 

Konklusjonen er vel at jeg har fått modda det og dessverre for meg at jeg har fått et kort med "feil" pcb så jeg har bare fått modda det til 9500PRO! snufs, men uansett bedre enn mitt forrige 7500 kort...

 

håper noen med 9500 hvor minnebrikkene står som en L kan teste og se hvor mye mer man får på de

 

vet enda ikke hvorfor jeg gadd å kjøre alle disse benchmarkene, men...

 

ANBEFALING: Skal du kjøpe et 9500 kort for å modde det.. kjøp det i butikk, IKKE over nettet og åpne esken hvis mulig i butikken og sjekk om minnebrikkene ligger to over og to ved siden av gpu.... De fleste nye kort som kommer nå har ikke samme PCB som 9700..

Lenke til kommentar

noen som har et godt råd til meg....lol.. prøvde å oppdatere 9500 biosen.... fikk en feilmelding, og tenkte at jaja, da funka det ikke... booter... INGEN BILDE på skjermen... morro... prøver å oppdatere med den gamle biosen i blinde (svart skjerm), men ingen ting kommer opp på skjermen neste boot.. forslag ? =)

vet jo ikke om jeg fikk feilmelding eller hva som skjedde når jeg prøvde å oppdatere til bake igjen....

sukk.... håper ikke 1500,- er kasta ut vinduet...

(tenkte på å få tak i et pci skjermkort og boote fra slik at jeg ser hva som skjer....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...