Siomir Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 ja som tittelen sier, hva er ytelses forskjellen mellom XP pro 32 og 64? jeg har 4 gb ram og har hatt vista 64 ultimate og vil aldri installere det igjen før MS finner, jeg lurer på om noen kjører Xp 64 kjører like fint som 32-bit XP versjonen. Etter sis installering ab ultimate 64-bit akter jeg ikke sitte flere timer for å få ting til å funke som det skal og til slutt ende opp med å formatere meg tilbake til 32-bit siden det funket utmerket i første omgang.
AeterneL Skrevet 4. januar 2008 Skrevet 4. januar 2008 Alt jeg vet, er at 64bit systemer, og softwarer som er optimalisert for 64, går en del raskere en sine 32bit lillebrødre. Men, kan ikke så mye om sånt, og vsi du ikke har top-notch maskinvare-komponenter med god driverstøtte fra selskapet, er 32-bit fortsatt det sikreste å gå på idag.
Siomir Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Skrevet 5. januar 2008 ja det viste jeg^^ men noen sier at 64 bit ikke er noe vits fordi ytelses forskjellen er veldig liten, men jeg vil vite erfaringer med det, tingen er også at jeg sitter med 4gb med ram som ikke jeg får utnyttet på et 32-bits system, alt jeg har er forsåvidt nytt og støtter 64-bit, men jeg vil bare vite hvordan ytelses forskjellen er, hadde noen som bruker 64-bit XP aktivt lagt inn noen ord hadde det vært fint^^
GeirGrusom Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 det er en viss ytelesforskjell, men jeg tror ikke det er såpass aty du legger merke til det. Den største fordelen er at du kan bruke mer en 3GB RAM, og 32-bit programmer som kjører under 64-bit os får 4 GB tilgjengelig istedet for 3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå