Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase 1980 Volvo 262 Coupè Bertone


Anbefalte innlegg

Kjøpte min første bil for 22 500kr, og har nå et lite prosjekt fremover som jeg gleder meg til...

falt pladask for denne for ca ett år siden, og har sjekket nettet for priser, og funnet ut at de kommer rundt 80 000 i sverige for et strøkent eksemplar.

 

Denne har masse flasset lakk, en del små bulker, slitne skinnseter og ødelagt dashbord.

største grunnen til dette regner jeg med er at den har gått hele sitt liv i Texas :p .

95 000 miles står det, noe som ikke er dårlig, men kan heller ikke garantere det tallet.

 

 

litt fakta:

 

2,8 V6

Bakhjulstrekk (for dere som ikke vet noe om Volvo :p)

nesten 1,5 tonn :ermm:

140 hester (?)

3 girs Automat :cry:

 

Bilen er for det meste komplett men det er en del som må gjøres:

 

Fikse bulker,

ta fra hverandre hele bilen,

Skifte dashbordet

hellakering

fikse mange småting,

og tilslutt sette sammen alt igjen.

 

skal først begynne med skinnet, som jeg regner med å spørre om hjelp i første post

 

har ikke testet cruisecontrol, men fikk testet elvinduer, og speil, som funket... delvis...

 

bilder:

post-99662-1199465020_thumb.jpg

med nytt dashbord på pansret

 

post-99662-1199465067_thumb.jpg

på hengern i Oslo

 

post-99662-1199465166_thumb.jpg

Hjemme på Nøtterøy :love:

 

post-99662-1199465212_thumb.jpg

som den ser ut inni nå..., midten av rattet og det andre dørtrekket har jeg liggende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok få mere futt i det til sommeren, da det ikke er så kaldt.

 

Men i mellomtiden så kan jeg jo skru ut setene og få de inn og jobbe med dem der.

Da trenger jeg bare litt hjelp til hvordan jeg skal behandle dem, siden både setene og dørtrekkene er svært misfarget.

 

Også fint å se at andre en bare meg liker denne bilen :thumbup:

Endret av Darthdestiny
Lenke til kommentar

Synes det var en fin versjon jeg. Har sett en del verre og mislykkede tilfeller av styling.

 

Hva som er forskjellen fra originalt da?

 

- Grillen. Synes denne versjonen var penere enn den trådstarter har, no offence.

- Senking. Dette er lov.

- Toning av ruter. Ok, dette synes jeg var drøyt. Kanskje det er gjort for å skjule hunden? :)

- Felgene. Felgene var pene og jeg synes de passet til bilen.

- Frontleppe. Denne er kanskje på kanten, den var iallfall ikke grufull, men spørs om en kunne klart seg uten.

Lenke til kommentar

Men jeg trenger hjelp, og ville gjerne hatt det i løpet av de neste dagene, om hvordan jeg skal gå fram når jeg skal vaske skinnet, og hva jeg skal gjøre med baksetene som jeg har bilder av tidligere i tråden?

 

Skinnet er som sagt misfarget som det er nå, men lurer på om jeg kan vaske vekk det meste, eller bruke noe middel for det?

Lenke til kommentar

Synes det er ille å mase, men er det noen i det hele tatt som aner hvordan jeg skal fjerne misfarging?

Skinnet er det eneste jeg kan jobbe med nå, og står litt fast...

 

Mitt:

post-99662-1200148100_thumb.jpg

 

Riktig:

262DuncanHarvey2.jpg

 

 

Ekstra:

 

Burde jeg gjøre noe med treverket?

Er vel ingen problem for en salmaker å fikse skinnet om jeg ikke klarer det selv?

Endret av Darthdestiny
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville tatt turen til en salmaker og forhørt meg hva du kan gjøre, før du eventuelt setter i gang selv med div vidundermidler som kan gjøre vondt værre.

 

Håper du holder bilen original, dette er jo et lite stykke motorhistorie. Virkelig flott Volvo som vil gi deg mye oppmerksomhet i positiv retning. Stå på! :)

 

Edit:

Fant litt artig info på nettet (som du selv vet :), men artig for andre å lese sikkert):

Produsert totalt 6622 stk fra 1977 til 1981. Hvis din har 2,8L V6, så er det en av 912 stk med den motoren.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...