Gå til innhold

Fps problemer i wow? spørr her

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pcen min:

Intel pentium 4 2.0Ghz

TwinMos PC2700 1,5GB Minne

GeForce 7800GS 256mb skjermkort.

jeg har helt sinnsykt lav fps i wow. Hva kan det være? er ikke pcen min bra nok? Det ligger på 10-20fps ute, og nede i 4-8fps i byer (ogr,shatt). Det er også helt fullstendig umulig for meg å spille wow samtidig som jeg snakker i skype, da har jeg fps på 2-4 i arena!

Jeg har vsync AV. alle instillingene i wow er på nærmest lavet mulig. I Nvidia instillingene har jeg "Performance" UTEN AA.

Har også nettopp formatert!

Hva pokker er feil? En kamerat av meg har nogenlunde like bra pc, han kjører fint 60fps+ med instillinger på FULL (i tillegg spiller han på en 37" HDTV..

Kommer jo helt an på oppløsningen du spiller i da men. Prosessoren din er jo ikke akkurat kjemperask (pentium 4 er rimelig utgått, spesielt om det er en gammel 2Ghz). Minne og skjermkort skulle være mer enn greit nok. (Det er ikke uheldigvis en bærbar også?)

En 37" TV har uansett heller ikke så høy oppløsning, ca tilsvarende en 20" wide PC skjerm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker selv en 19" skjerm (Samsung Syncmaster).

Bruker 1024*768 oppløsning i wow, og fpsen det er snakk om er målt uten NOEN ekstraprogrammer. Internett explorer, msn, skype etc.

Bruker ikke bærbar, bruker en fin stasjonær med mye god lufting. Så fort jeg starter WoW, står det i taskbar lista: "CPU:90-100%". Altså, det virker som om WoW bruker hele prosessoren?

Skrevet

Bruker 1024*768 oppløsning i wow, og fpsen det er snakk om er målt uten NOEN ekstraprogrammer. Internett explorer, msn, skype etc.

Bruker ikke bærbar, bruker en fin stasjonær med mye god lufting. Så fort jeg starter WoW, står det i taskbar lista: "CPU:90-100%". Altså, det virker som om WoW bruker hele prosessoren?

Ja, det kan virke som CPU er flaskehalsen ja. Nå er riktignok både IE og MSN noen ressurstyver de og, men neppe så mye at det burde gå utover framerate i WoW.

Har du sett i nvidia driverpanelet at ikke det tvinger på noe Anti Aliasing, vsync eller noe slikt? Du kan også stille tekstur rendring (eller hva det nå het) fra Best Quality til Best Performance i driveren også. Er du i tvil om det er "skrudd" noe i driverne, så last inn defaults / resett innstillinger, også sett nevnte parameter til "Best Performance".

Skrevet

Hadde WoW ikke brukt hele prosessorkraften så ville jeg nok heller trodd det lå noe under. ;)Ivhertfall med tanke på at du har singel-core.

At CPU går opp i 100% er ivhertfall helt normalt, og er slik den skla gjøre.

Men med 2,0GHz CPU så ville jeg nok tro dette var flaskehalsen ja.

Skrevet

Har som sakt prøvd alt (hvis dere ser på forrige side, kan dere se at jeg har på performance i nvidia options). Dvs, jeg har også AV antialiasing (Force off) og alt det pisset som krever bedre pc (vsync osv).

tenkte jeg skulle kjøpe meg ny prosessor + hovedkort nå, slik at jeg får spilt wow ordentlig ihvertfall.. :)

Skrevet (endret)
Som nevnt lengre opp vurderer jeg nytt skjermkort selv, kanskje prosessor, bare synd jeg ikke har peiling på ossen hovetkort jeg har.

Bruk SIW - det forteller deg det meste om "innmaten" din. Kun en exe-fil så du trenger ikke installere noe.

Endret av Misantropen
Skrevet
Brukte everest. Ligger post om det på "hovedkort" delen her på forumet. Trenger litt hjelp så.

Everest er ikke så bra, siden de ikke viser all info med mindere du har kjøpt "pro" versjon eller noe slikt. Men hvis du kunne poste link el.lign. til det du refererer til? Ev bare specs på PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...