Gå til innhold

Blir windows og spill treg hvis jeg kjører dem fra samme disken?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har to harddisker en på120gb og den andre på 500gb.

Jeg kjører 120 som boot disk. Jeg har delt den i to partisjoner 20 og 100gb.

Jeg ønsker å installere spill i den delen som er på 100gb men en venn av meg fortalte at man bør heller installere spill i en annen separat harddisk.

Han mente at både Windows og spill blir treg når man spiller. Hvis begge er installert på samme disken? (Selv om disken er delt i to)

 

Hva anbefaler dere? Bør jeg velge an annen disk eller jeg kan installere både spill og Windows på samme disk…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har to harddisker en på120gb og den andre på 500gb.

Jeg kjører 120 som boot disk. Jeg har delt den i to partisjoner 20 og 100gb.

Jeg ønsker å installere spill i den delen som er på 100gb men en venn av meg fortalte at man bør heller installere spill i en annen separat harddisk.

Han mente at både Windows og spill blir treg når man spiller. Hvis begge er installert på samme disken? (Selv om disken er delt i to)

 

Hva anbefaler dere? Bør jeg velge an annen disk eller jeg kan installere både spill og Windows på samme disk…

Samme disk er helt uproblematisk. Det er utrolig sjelden at Windows trenger å lese/skrive til disk mens du spiller, og de gangene det allikevel skjer, er det så lite at det ikke merkes.

 

EDIT: Har du lite RAM derimot, kan det være en stor fordel å legge cache på den andre harddisken. Lite RAM skaper unødvendig mye (cache) skriving til og fra disk.

Endret av ThaDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...