Gå til innhold

reiser til Florida/Orlando 2008. Har du tips, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Iceland air og deres rute mellom Oslo og Sanford??

 

mvh Detomaso

 

Jepp! Jeg brukte IcelandAir når jeg var i Orlando våren 2007. Veldig greit at du slipper å bytte fly så ofte, ettersom det går direkte fra Reykjavik til Orlando. Sanford er meget lett å finne fram på. Jeg hadde ingen problemer i det hele tatt med turen. Flyene IcelandAir brukte til og fra Orlando var greie. Det jeg fløy med til Orlando var helt nytt og veldig fint, bra mat og hyggelig besetning. Det jeg fikk tilbake var litt eldre, men fortsatt ingenting spesielt å klage på akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei.. sitter å ser litt på tur til florida..

 

blir vel orlando og disneyworld i sept/okt

 

ser att flere snakker om iclandair.. noen som har priser som dere betalte med de?

 

vi er 2voksne 2barn 2spebarn.. kan bli spennende.

 

tenkte jeg skulle bestille fra united airlines.. blir ca 21000,- for oss 6.. leie hus i ca 14-18 dager ca 8000... bil ca 4500-5000.. noen som har tips/råd som er billigere?

 

bestemt oss for ett hus i west haven?? noen med erfaringer?

Lenke til kommentar

etter noen dager med søk på kryss å tvers på nettet fant jeg ut følgende..

 

reise til orlando..

 

Billigste flyreise med united airlines 5400,- pr pers voksen

 

Leiebil på eleiebil.no

 

Hus hos vrbo.com

 

noen som har noen innvendinger... kanskje fraråde enkelte selskaper?

Lenke til kommentar
etter noen dager med søk på kryss å tvers på nettet fant jeg ut følgende..

 

reise til orlando..

 

Billigste flyreise med united airlines 5400,- pr pers voksen

 

Leiebil på eleiebil.no

 

Hus hos vrbo.com

 

noen som har noen innvendinger... kanskje fraråde enkelte selskaper?

 

Hei. Har lite erfaringer men jeg har jo også holdt på å sjekke på nett lenge lenge før jeg endelig bestilte. Vi fikk flyreise med Icelandair for 13000 t/r Oslo - Sanford. 2 voksne og 1 barn + 1 spedbarn. God pris!

 

Har leid hus gjennom http://www.orlandovillas.com/.

Sendte ut en query til de huseiere som hadde det antall soverom som vi ønsket. Fikk kjappe tilbakemeldinger, og klarte også å prute på prisen :-)

 

Har også leid bil gjennom eleiebil. Er fornøyd med dealen, og i og med at vi er 12 i reisefølget og trenger tre biler fikk vi en ekstra god deal der også.

 

Dersom det er noe du lurer på rundt Orlando og Florida har "kosa93" vært kjempegrei og gitt masse god informasjon så det er nok bare å spørre her så får du nok svar :-)

 

Mvh Detomaso (60 dager til avreise :-) )

Lenke til kommentar

tenkte vi skulle leie hus i orlando i 3 uker.. noen som kan anbefale noe?? en fam på 6, ikke for dyrt... litt skeptisk til å legge igjen kredittkort opplysninger uten å vite om de er serriøse.

ser orlandovillas er anbefalt, men syntes att de var litt dyre.

 

en ting til.. er det nødvendig med pool heating i sept/okt.. noen som vet hva temperaturen ligger på ca da?

Endret av marama
Lenke til kommentar
tenkte vi skulle leie hus i orlando i 3 uker.. noen som kan anbefale noe?? en fam på 6, ikke for dyrt... litt skeptisk til å legge igjen kredittkort opplysninger uten å vite om de er serriøse.

ser orlandovillas er anbefalt, men syntes att de var litt dyre.

 

en ting til.. er det nødvendig med pool heating i sept/okt.. noen som vet hva temperaturen ligger på ca da?

 

Hei Marama.

 

Ser at i fjor i Oktober lå snitt temperaturen på ca 27-28 grader i oktober i Orlando.

Kan ikke tenke meg at vikinger som oss har behov for pool heat :-)

 

Du sier at Orlandovillas er dyrt? Vel, jeg ville gjort som jeg gjorde; sendt en "enquiry" til aktuelle huseiere hvor jeg forteller om mine ønsker og ber om et tilbud. Erfaringen min var at de aller fleste hadde en god del å gå på prismessig og de fleste husene var "prutbare"...

Lykke til med søkingen :-)

 

Jeg er i hvert fall sikker på at det er fornuftig å leie hus fremfor å bo på hotell (med barn i forskjellige aldre).

 

PS: Tror ikke det er så mye å engste seg over dette med å legge igjen kredittkort opplysninger til eventuelle huseiere. Selvsagt kan man møte på noen lurendreiere men de aller aller fleste er nok ærlige mennesker (i hvert fall liker jeg å tenke slik)...

 

mvh Detomaso

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mer spørsmål? Bare spør i vei ;) Har anledning til å svare!

 

Glimrende å treffe noen som har vært der og som kan fortelle litt :-)

 

Vi reiser 3 familier sammen. Totalt 12 stykk... 6 barn (fra 1 - 7 år) og 6 voksne.

Er veldig spent på hvordan de minste barna takler lange dager i parken.

 

- Hvordan er det med insekter (fluer, edderkopper, kakkerlakker... mm?) Er det mye av dette i området?

 

- Har du noen ide om hvordan det er med gresspollen i området?? Har et par allergikere som lurer...

 

- Er det selvbetjening på bensinstasjonene, eller er det slik man ser på film at det er en person som fyller for deg? Og som skal ha tips for jobben?

 

- Når det gjelder parkene: Har du en "rute" å anbefale for førstegangsreisende? Hvor bør man starte og er det noen parker man like godt kan la vær å besøke?

- Er det vanlig å ta med seg mat og drikke i parkene, eller kjøper man alt inne på området?

- Når man ankommer, er det parkeingsvakter som forteller deg hvor en skal kjøre og betlaer man direkte til disse eller?

 

Har jo så utrolig mye man lurer på.. Nå er det bare 69 dager til avreise :-)

 

Detomaso

Heisan ,har vært i orlando en del ganger og har vært der med spedbarn og barn som er 3-5 år. Første gangen i orlando bør du ta en park av gangen og du merker det med en gang at parkene er vanvittig store.Etter en dag i parken den ene dagen så bør man velge en vannpark eller en shoppingtur den neste dagen.Da får du fornøyde barn og fornøyde barn betyr fornøyde voksne. Når du har med unger så MÅ du leie vogner/traller som ungene sitter i mellom hver attraksjon. det er altfor slitsomt for barn å gå så mye og de blir bare grinete og trøtte.pluss at de får skygge over seg når man sitter i vognene.Reiser man i den varmeste årstiden tar du med deg hvite håndklær og bløter dem å legger de over vognene så blir det mye kjøligere.Ta med islagt vann og noen smurte baguetter og frukt så blir de små og de store fornøyde.Det hender det blir noe kø ,så da er det kjekt å ta opp litt frukt ,for de små klarer ikke å vente så lenge som oss. Anbefaler Seaworld for der har man et kjempestort klatre tårn og sandkasser,fjernstyrte biler og båter.vannapperater og masse mer, hvis man er 2 eller flere familier og barna er litt slitne, vil de kose seg der og de voksne kan dele seg og ta berg og dalbane og de andre attraksjonene uten mas og kjas. Der får man kjøpt seg en matbit også og selvfølgelig is.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
etter noen dager med søk på kryss å tvers på nettet fant jeg ut følgende..

 

reise til orlando..

 

Billigste flyreise med united airlines 5400,- pr pers voksen

 

Leiebil på eleiebil.no

 

Hus hos vrbo.com

 

noen som har noen innvendinger... kanskje fraråde enkelte selskaper?

 

 

Har dårlig erfaring med eleiebil.no

 

Ble presset til å betale depositum på en bil, som i seg selv var greit nok da jeg var fornøyd med prisen og bilen.

Etter en stund fikk jeg vite at selskapet de hadde booket meg hos hadde økt prisen på under 25 år utleie og dette ca dobbla totalprisen på min leie. etter mange telefonsamtaler i 1 månedstid hvor jeg ga de muligheten til å finne tilsvarende til meg ga jeg opp, og ba om å få refundert depositumet da de ikke greide å holde avtalen som var inngått. Men det kan se ut til at jeg kan se langt etter depositumet, til tross for at det er totalt deres egen feil at jeg ikke vil handle med de lenger.

 

internett siden deres hevder så mye som:

-ingen kansellererings gebyrer!

 

det er feil, de beholder depositumet...

 

- lås prisen i dag med et depositum fra 295kr!

 

jeg har betalt 1450 i depositum og allikevel endret prisen seg plutselig til omtrent det dobbelte

 

-prisgaranti!

 

dette er også feil da jeg fikk en mye billigere avtale hos holidayautos.no / ticket.no som jeg informerte de om da de ikke greide å skaffe meg ny bil til den avtalte prisen. Selv etter dette kunne de ikke komme med noe annet en dårlige svenske salstriks.

 

for og oppsumere ser jeg på eleibil som et regelrett svindelforetak, hvor jeg kan vente meg en lang kamp for å få tilbake depositumet enten fra dem eller banken.

 

Jeg vil oppfordre alle til å holde seg så langt unna som overhode mulig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

 

Er akkurat kommet tilbake fra den mest fantastiske ferien jeg kan tenke meg.

 

Alt gikk veldig bra.

Fyturen gikk greit selv om Icelandair flyene ikke var de største. Litt liten benplass og med en "nesten-toåring" uten seteplass ble det noe trangt for oss men det gikk veldig greit.

 

Leie av bil gikk som smurt. Helt uten problemer. Leide gjennom e-leiebil og leien var betalt på forhånd. Kjøpte imidlertid autopass gjennom alle toll veiene slik at en slipper å stoppe (gjaldt hele Florida) .. genialt...

GPS er et must!! Fantastisk reisekompis. Fant alt jeg trengte. Fra Bensinstasjoner til pizza restauranter med mer...

 

Når vi kom frem til huset ble vi overveldet av størrelsen og det fantastiske bassenget. Barna badet hver dag. Gjerne før og etter parkbesøkene. Vi hadde kort vei til Wal-mart som fungerte utmerket som shoppingsted for mat og andre viktige ting.

 

Kjøpte 14 dagerspass til Disney World. Var innom alle parkene to dager. Magic Kingdom og Animal Kingdom ble favorittene. Vi var også innom Typhoon lagoon og Blizzard Beach... Blizzard beach er favoritten. Der var vi tre ganger :-). Geniale vannsklier og gøy oppbygging av parken.

 

De tre ukene gikk så alt for fort så det ble noe stress når vi besøkte Universal parkene, men vi måtte få dem med oss.

 

Neste gang blir Busch garden besøkt, sammen med sea world...

 

Hadde ikke mye lyst til å dra hjem, men turen hjem gikk veldig fort i og med at vi reiste på natta og at den lengste reisen kom først.

 

Bare spør om du lurer på noe :-) Nå kan jeg sikkert svare :-)

 

Detomaso

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei.

 

Er akkurat kommet tilbake fra den mest fantastiske ferien jeg kan tenke meg.

 

Alt gikk veldig bra.

Fyturen gikk greit selv om Icelandair flyene ikke var de største. Litt liten benplass og med en "nesten-toåring" uten seteplass ble det noe trangt for oss men det gikk veldig greit.

 

Leie av bil gikk som smurt. Helt uten problemer. Leide gjennom e-leiebil og leien var betalt på forhånd. Kjøpte imidlertid autopass gjennom alle toll veiene slik at en slipper å stoppe (gjaldt hele Florida) .. genialt...

GPS er et must!! Fantastisk reisekompis. Fant alt jeg trengte. Fra Bensinstasjoner til pizza restauranter med mer...

 

Når vi kom frem til huset ble vi overveldet av størrelsen og det fantastiske bassenget. Barna badet hver dag. Gjerne før og etter parkbesøkene. Vi hadde kort vei til Wal-mart som fungerte utmerket som shoppingsted for mat og andre viktige ting.

 

Kjøpte 14 dagerspass til Disney World. Var innom alle parkene to dager. Magic Kingdom og Animal Kingdom ble favorittene. Vi var også innom Typhoon lagoon og Blizzard Beach... Blizzard beach er favoritten. Der var vi tre ganger :-). Geniale vannsklier og gøy oppbygging av parken.

 

De tre ukene gikk så alt for fort så det ble noe stress når vi besøkte Universal parkene, men vi måtte få dem med oss.

 

Neste gang blir Busch garden besøkt, sammen med sea world...

 

Hadde ikke mye lyst til å dra hjem, men turen hjem gikk veldig fort i og med at vi reiste på natta og at den lengste reisen kom først.

 

Bare spør om du lurer på noe :-) Nå kan jeg sikkert svare :-)

 

Detomaso

 

 

Hei!

 

Flott at dere er fornøyde med oppholdet. Vi reiser i februar, og jeg vil gjerne vite hvor dere fant huset deres, og hvilket hus dere leide.

 

Håper du kan hjelpe

 

Qrt O

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!

 

Flott at dere er fornøyde med oppholdet. Vi reiser i februar, og jeg vil gjerne vite hvor dere fant huset deres, og hvilket hus dere leide.

 

Håper du kan hjelpe

 

Qrt O

 

Hei Qrt...

 

Beklager at jeg ikke har fått svart før nå... (glemt å sjekke eldre tråder jeg har vært innom :-)

 

Vi leide et hus som vi fant gjennom www.orlandovillas.com.

Jeg sendte en enquiry til alle som hadde hus i den størrelses orden som vi var ute etter.

Fikk mange svar. Viktig å si hva du er ute etter slik at du enkelt kan luke ut de som er uinteressante.

Vi var UTROLIG fornøyd med huset vi leide.

 

Topp beliggenhet, topp service, sikkert område, nært WalMart, stille og rolig...

 

Utrolig godt å komme "hjem" til huset etter lange dager i parkene og kynne nyte et deilig bad i usjenerte omgivelser.

 

Du må bare ta kontakt om det er noe du lurer på. Deler mer enn gjerne med deg dersom det skulle være noe Florida relatert... :-)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Reiser om en uke.

Ufordringen nå er å finne ut hvilke parker vi skal innom i løpet av de 5 dagene (6 netter) vi er i Orlando. Vi satser på 4 dager i park.

 

Sea World er bestemt - 1 dag

Universal frister stort - 2 dager

Walt Disne World er no en "må" innom - 3 dager

(men jeg har lyst til å kutte hele greiene, eller kun ta en dag i Magic Kingdom - 1 dag)

i tillegg frister Bush Gardens - 1 dag

 

En annen sak er at en enkeltdag i WDW ikke er direkte billig.

 

Hva bør vi kutte?

 

Sam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...