Gå til innhold

Internetexplorer henger seg opp og stenges (Vista)


Anbefalte innlegg

Internet Explorer henger seg opp om lag 8-10 ganger pr. kveld. Det starter med "heng", meldingen "Internet har svarer ikke" og valgene Start programmet på nytt, Lukk programmet eller Vent til programmet svarer. Det eneste som fungerer er Lukk programmet.

 

Når jeg forsøker å finne en ny versjon av Internet Explorer for nedlasting, ser jeg at IE er integrert i Vista og ikke kan lastes ned separat. Hvordan kan jeg løse dette problemet?

 

Har samme problem i Opera og Mozilla Firefox. Anslagsvis henger det seg opp 8-10 dager pr. time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forsøkte dette enkle knepet og tror da sannelig at det hjalp også. I alle fall har jeg hatt det stablilt etterpå.

Takk !!!

 

følgende virker i XP, så kanskje også i Vista:

 

verktøy>alternativer for internett>avansert>tilbakestill internet explorer innstillinger.

 

jeg var plaget med det samme problemet i xp og dette løste saken.

 

lykke til

 

 

Takk til deg også, men jeg forsøkte før knepet til P@ge og det så ut til å fungere, i alle fall enn så lenge.

 

Dette skyldes antakelig andre årsaker en Vista. Noe man kan sjekke ut er om det ligger noe malware og hyser.

 

Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.

Lenke til kommentar

Og derfor bør man legge ut en hjt-logg da denne add-on kan være noe som bør fjernes fra systemet. Å nullstille ting og tang løser ofte de fleste 'problemer' (en reinstallering vil jo nullstille det meste :) ), men i dette tilfellet så kan det hende at problemet fortsatt ligger på PC-en.

 

Dette er kun en oppfordring.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...