Gå til innhold

3.2ghz q6600 på standard kjøler


Anbefalte innlegg

CoreTemp er rett!

Temperaturen du får nå er normalt for denne prosessoren uten GOD kjøling.

 

Thermalright 120 Ultra Extreme er vel den bestse luftkjøleren pr idag, denne kan du montere opptil 2 vifter på, noe som gir noen få grader ekstra kjøling i forhold til bare 1.

 

Sjekk under Kjøling kategorien på forumet mht Vannkjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CoreTemp er rett!

Temperaturen du får nå er normalt for denne prosessoren uten GOD kjøling.

 

Thermalright 120 Ultra Extreme er vel den bestse luftkjøleren pr idag, denne kan du montere opptil 2 vifter på, noe som gir noen få grader ekstra kjøling i forhold til bare 1.

 

Sjekk under Kjøling kategorien på forumet mht Vannkjøling.

Ok,

Har bestemt meg for Thermaltake BigWater 745, får bare smøre meg med tålmodighet til jeg får råd til den. Tenker faktisk på å montere radiatoren utendørs, hehe, Vinter og kaldt rigth? :D

Lenke til kommentar
huhu, never mind. har satt den tilbake til standard, 2.4ghz, med eist og hele sulamitten. fikk vondt i magen av dette, kjørte OCCT mot coretemp helt opp til over 78c, da stoppet jeg den og resatte bios, hehe. Well, noen anbefalinger av vannkjølingssett?. Må være helt komplette., forresten, det som bråker mest på pc`n min er den fans vifta på skjermkortet, angrer på at jeg solgte det gode gamle gf7600 med passiv kjøling, hehe, støy er noe jeg sliter med.

 

hehe ja...78 er nok høyt. Jeg ville nok heller ikke kjørt Q6600 med coretemp over 70. I tillegg genererer Prime95 med small FFT mer varme enn OCCT. Det gjør det i alle fall hos meg og da tipper jeg du ville vært på 80-81 grader på Prime95 small FFT. :/

 

Fins så mange gode vannkjølings systemer men to gode CPU blokk er D-TEK FuZion CPU eller Aqua Computer Cuplex XT di. Du får selv velge om du vil kjøre en high flow eller low flow system og velge pumpe deretter. Selv har jeg nettopp kjøpt fullt AC sett. Fordelen her er hvor utrolig bra man kan overvåke og styre kjølingen etter temperaturer, og dermed minimerer man støyen da viftene på radiatoren styren automatisk etter hvor mye load det er. Mine radiatorvifter starter ikke før jeg er på ca 30-40% load. Ved full load på CPU går viftene bare på 30% og da har jeg en maks coretemp på 62. Det er på en Q6600@3,6. Selv kjøpte jeg AC Lian Li sammen med Cuplex XT di, 2xTwinplex XT di, MIPS Mosfet Freezer, 2xRamplex og Aquagrafx G92 Plexi. Dyrt men veldig bra =)

 

Anbefaler å se på www.vcore.dk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...