Gå til innhold

Kjedlig sak om en P1i


Anbefalte innlegg

jeg solgte nylig en Se P1i til en mann. Den kom rett fra verkstedet og hadde blå plastikk-film på.

 

Så fikk jeg en SMS om at skjermen var veldig oppksrapet, noe jeg ikke kunne huske å ha lagt merke til (hadde telefonen i ca. 1uke brukt). Jeg spurte så om han hadde tatt av den blå beskyttelsesfilmen som var på fra verkstedet. Han svarte så at han ikke fikk den av, og jeg foreslo at han kunne bruke neglene og bruke litt kraft.

 

Dette endte med at han stakk 2 små hull i filmen på selve skjermen og tok av den (jeg ante ikke at det gikk an, en gang). Så nå vil han han ha pengene tilbake. Er det noen som har noen tips om hvordan fikse dette billigst mulig? Hvilken del må skiftes her? Kanskje jeg kan få kjøpt en slik på QXL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Har lyst til å sitere Egon i Olsenbanden: "Det er forskjell på å barbere seg og å skjære av seg hue".

 

Dersom skjermen er så skadet som det høres ut som, er nok dette en sak for et verksted.

Lenke til kommentar

problemet er at han påstår at han fulgte mine råd, fordi jeg skrev at han kunne forsøke å stikke hull etter at han hadde skrevet at han hadde fjernet den blå plastikk-filmen. Dette er egentlig en moralsk sak. De fleste hadde vel gitt faen i fyren, men jeg vil gjøre det moralskt riktige her. Han mener som sagt at jeg villedet han, men det er jo lov å tenke selv som jeg skrev til han. Han skal til en mobilbutikk i dag for å få et overslag. Jeg er forberedt å dele kostnaden opptil maks 1000 kr (altså -500 på meg). Blir det mer enn det, får han pengene tilbake og jeg vil fikse den selv. Men da må jeg først få råd her om det lar seg gjøre. Hvor enkelt er det å skifte denne delen selv, hvis jeg får kjøpt delen?

Lenke til kommentar

Jeg jobber selv i en forretning som har med mobiltelefoner å gjøre, og de mange hundre

telefonene som i min tid har kommet tilbake fra service har ALDRI vært slik at den blå plastikk-filmen ikke lar seg fjerne. Den er såvidt limt fast. Jeg er ingen servicetekniker, men det er utover mine fatteevne hvordan man ved hjelp av denne lille plastbiten kan skade en hel mobilskjerm.

 

Kanskje føler du skyld for å ha latt en som åpenbart ikke har greie på det faktum at en skjerm på en mobiltelefon ikke er designet for å tåle kraftig riping ta seg av dette. Jeg ville i alle fall aldri betalt for andres inkompetanse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med fare for å virke useriøs: ikke erstatt noen ting før du har sjekket om kjøperen klarer å sette inn og ta ut sim-kortet uten å ødelegge telefonen. Hvis sim-kort-holderen likner på den på W950 og M600 kan det hende at han får litt å jobbe med.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
jeg solgte nylig en Se P1i til en mann. Den kom rett fra verkstedet og hadde blå plastikk-film på.

 

Så fikk jeg en SMS om at skjermen var veldig oppksrapet, noe jeg ikke kunne huske å ha lagt merke til (hadde telefonen i ca. 1uke brukt). Jeg spurte så om han hadde tatt av den blå beskyttelsesfilmen som var på fra verkstedet. Han svarte så at han ikke fikk den av, og jeg foreslo at han kunne bruke neglene og bruke litt kraft.

 

Dette endte med at han stakk 2 små hull i filmen på selve skjermen og tok av den (jeg ante ikke at det gikk an, en gang). Så nå vil han han ha pengene tilbake. Er det noen som har noen tips om hvordan fikse dette billigst mulig? Hvilken del må skiftes her? Kanskje jeg kan få kjøpt en slik på QXL?

 

I utgangspunktet hadde jeg aldri betalt for en skade en annen person påførte en vare solgt av meg. Imidlertid er det et par ting jeg ikke helt forstår. Brukte denne fyren mobilen med den blå plasten på? Var det denne som han mente var "oppskrapet"?

 

Hvorfor var mobilen på verksted?

 

CD

Lenke til kommentar

ja, men han påstår at skjermen var kraftig oppripet da han hadde tatt av den blå plastikkfilmen, og at han tolket det dithen av mine instruksjoner gjaldt på et tidspunkt jeg burde være klar over at den blå filmen var av.....Han trodde derfor det var en annen film på skjermen jeg snakket om som ville få vekk ripene.

Endret av adale
Lenke til kommentar

I utgangspunktet hadde jeg aldri betalt for en skade en annen person påførte en vare solgt av meg. Imidlertid er det et par ting jeg ikke helt forstår. Brukte denne fyren mobilen med den blå plasten på? Var det denne som han mente var "oppskrapet"?

 

 

 

Hvorfor var mobilen på verksted?

 

CD

 

nei, han tok av den blå plasten, og han har hatt en P990i tidligere. Mobilen var på verksted, fordi den kræsjet ved mottak av telefoner. SE fikset det uten kostnader på garantien for meg. Jeg kjøpte telefonen brukt for 3 uker siden uten å vite om denne feilen. Jeg fikset altså telefonen før jeg solgte den videre, og får en slik kjøper som takk....

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre opp med at du kjøper en neglsaks til han? Å klore istykker skjermen på en p1i er ikke såå lett

 

Nei det er ikke lett å lage masse riper på skjermen til en P1. Er selv mobilforhandler og har brukt P1 selv. Skjermen vil bli slitt over tid, men da snakker man om mange måneders bruk. Tror du bare skal ignorere denne karen.

Lenke til kommentar
Hva med å gjøre opp med at du kjøper en neglsaks til han? Å klore istykker skjermen på en p1i er ikke såå lett

 

Han brukte en liten nål. Jeg sa han kunne prøve forsiktig med neglen. Så han har en dårlig case om han skal bruke Forbrukerloven mot meg, som han sier. Han gjorde jo ikke en gang det jeg skrev. da kan han ikke etterpå si at det var min skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...