Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

toyota celica demper ødlagt?


Anbefalte innlegg

har stor mistanke om at demperen min bak er gåen.. først startet det med at bilen "ristet: og det virket som hjulet var løst... har sjekket flere ganger men finner ingen som er løst... dette var kun periodisk og hadde tendens til å forsvinne ved hard bremsing eller kraftig akserlasjon. dette problemet har jeg ikke merket på et par uker. derimot har et annet kommet fra samme sted.. virker som demperen er helt "stiv" er "null" demping etterfulgt av DUNK når jeg kjører over dumper eller ujevnheter i veien... Men dette problemtet er også periodisk. fra nesten normalt til helt j***lig.

 

Har i ca et års tid nå vudert nye dempere og senkesett. da stivheten i orginal fjærene er for myk. noe som gjør at sommerhjullene subber i hjulbuen ved å folk i baksette eller normal kjøring over dump..

Har bare ikke hatt penger.. men virker som jeg må nå.

 

Eller høres det ut som det kan være noe annet?

 

Har søkt opp og ned dette forumet, etter senkesett, coilovers. virker som det er en del å velge i, MEN nesten ingen ting som er TUV godkjent...

 

Skal jeg først ut med penger så tar vi helt ut.. finnes det TUV godkjente coilovers? Noen erfaringer?

så vit jeg har funnet ut finnes deg ikke, men hva vet jeg..

 

Så da blir det jo dempere og senke fjærere... Som sagt er TUV papirene et must! Vil helst ha mullighet til å justere stivhet og høyde.

Som jeg nevnte tidligere så er jeg villig til å betale, man får det man betaler for. MEN Penger spiller jo en stor rolle, og er ikke alltid det dyreste som er best.. vil helst slippe unna biligst mullig, har mye annet som må fikses...Men betaler det som må til...

 

glemte nesten:

er en Celica GTi 2.0 90mod (st182)

så vidt jeg vet

 

MVH

 

Lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...