Landeplagen Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 (endret) To spørsmål: Driver og fikler litt med FL7 her (er helt newb), og jeg prøvde å recorde samtidig som jeg forandret tempoet. Hvordan sletter jeg den recordingen? (Jeg vil ikke at sangen skal skifte tempo). Når jeg bruker VST'en (?) "ToxicIII" (demo?) kommer det av og til en sånn keyboard-foss aktig lyd. Dette til og med når sangen spilles av. Er dette en form for sperre med tanke på at det er en demo, eller finnes det måter å unngå denne lyden? Endret 1. januar 2008 av Lande
safeaim Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Ang. Toxic3, mener du en hvit støy-lyd? Da er demoen som lager den som en slags sperre ja Men når du prater om opptaket, forklar litt nærmere hva du har gjort, jeg forstår ikke helt hva du vil gjøre. Slette hvordan? Er det midi eller lyddata? Og tempoet du har endret, mener du da at du spilte raskere, eller at du endret på bpm'en til fruity mens du spilte inn? Sistnevnte er en seperat datatabell med info, så den kan beholdes om du vil.
Landeplagen Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Men når du prater om opptaket, forklar litt nærmere hva du har gjort, jeg forstår ikke helt hva du vil gjøre. Slette hvordan? Er det midi eller lyddata? Og tempoet du har endret, mener du da at du spilte raskere, eller at du endret på bpm'en til fruity mens du spilte inn? Sistnevnte er en seperat datatabell med info, så den kan beholdes om du vil. Jeg forandret beats per minute ja, bmp'en. Jeg trykket altså på "record" (rett ved siden av play og stop) og forandret på bmp. Dette ble lagret uten at jeg tenkte over det, og nå vet jeg ikke hvordan jeg sletter denne "recordingen".
safeaim Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 I Fl-browsern går du inn på current project --> automation --> enten initialized controls eller Pattern X (x er da pattern du tok opp i), eller så finnes infoen i main automation om du tok opp i playlisten. Så er det bare å finne eventen som heter "tempo (coarse)", høyreklikke og delete event.
Landeplagen Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg er nå kvitt både hvitt støy ( ) og tempo-skifte midt i sangen min. Takk skal du ha. Edit: Neida. Viser seg at det forandrer tempo fremdeles. Slettet tempo (coarse) i automation, men enda skifter det tempo noen steder... Endret 2. januar 2008 av Lande
safeaim Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 Slettet alt i main automation osv.? Sjekk alle mappe-trærne under current projects for tempo og lignende. Evt. post link til flp-filen så kan jeg se på det.
Landeplagen Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Skrevet 2. januar 2008 Slettet alt i main automation osv.? Det viser seg at det gjemte seg noen luringer der også gitt. Nå skifter ikke sangen tempo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå