Gå til innhold

Bygge HTPC med gamle pcdeler, billigst mulig!


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å begi meg ut på et prosjekt som gikk ut på å bygge en billigst mulig HTPC. Jeg trenger derfor en god del innspill for å få det til da jeg ikke har peil på å bygge en PC som kan plasseres i stua.

 

Jeg har noen gamle PC-deler som jeg muligens tenkte kunne benyttes for å bygge en HTPC som fungerte. Dette er litt eldre pc-deler, men jeg bygger HTPCen som et prøveprosjekt for familien, bygger antakeligvis en bedre til meg litt seinere ;)

 

Jeg har foreløpig:

asus a7n8x2.0 deluxe

amd athlon xp 1250 mhz

 

Harddisken som jeg har er ikke mye å skryte av, så jeg må nok kjøpe mer. Har strømforsyning i det gamle kabinettet som jeg muligens kan bruke.

 

PCen trenger ikke å spille av HD-DVD/Blu-ray. Ellers skal det kunne spille av DVD, musikk og ha nettverkforbindelse.

 

Så spørsmålet er om noen kan hjelpe meg med denne utfordringen og foreslå komponenter som gir det mest billigste resultatet? (men uten at støynivået øredøver alle i stua)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe integrert skjermkort på hovedkortet, så må evt kjøpe meg et nyttt et.

:green:

 

Kjøp deg et nvidia Fx5200 kort.

 

Ville slev heller begytn på "scratch", eks:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61101

 

Grunnen er at du kun får et mATX kort i kabinettet.

 

Merk at 690G-kortene foreløpig sliter litt med skins i MediaPortal (må modifiseres)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt på det med scratch, og må jo si det forslaget du satte opp var iaf billig! Planen var jo egentlig å forlenge levetiden til de eldre komponentene, men så også at DDR-minne f.eks, var dyrere enn DDR-2.

 

Hm, så dette ble litt vanskelig plutselig :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...