Gå til innhold

Hjelp med ny spillePC til under 15000,-


Anbefalte innlegg

Sitter på en eldgammel PC med 2,4GHz Intel Celeron CPU, 1GB ram og nvidia 6800GT.

Som dere ser oppgraderer jeg ikke ofte og vil nå satse på noe som varer en god stund.

 

Tenker på å oppgradere alt det interne og trenger litt hjelp.

Jeg vil at PC-en skal kunne kjøre Call of Duty 4 og liknende spill smooth.

Jeg har allerede et kabinett, skjerm, mus og tastatur som jeg fortsatt skal bruke.

 

Tenker meg et Intel basert system og lurte på om disse komponentene passer.

 

Jeg har lyst til å clocke litt men bare så mye at den kan kjøre 24/7 uten risk. Synes dere da jeg skal kjøpe ekstra kjølere eller går det bra med stock?

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=61314

 

Har lyst til å kjøpe alt fra max 2 netbutikker.

 

Har tenkt å bestille i februar eller noe sånt, antakeligvis når Q9450 kommer på markedet.

 

Hovedkort har jeg ikke bestemt meg for enda, noe som anbefales?

 

Har hørt mye bra om SLI, har tenkt å kjøre 2 8800 GT der, men jeg har hørt at det kommer en ny serie på nyåret og jeg lurer på om kanskje ett av disse blir bedre enn 2 8800 GT ytelses og prismessig.

 

Angående harddiskene så lurer jeg litt, får man bedre ytelse i raid? eller er det bare for sikkerhet?

Jeg har hvertfall tenkt meg 1 eller 2 10k rpm for OS og spill.

 

RAM'en valgte jeg fordi den var billig og rask, også muligheter for utvidning senere siden det bare blir brukt 2 slotter med den. Har ikke peiling på hva som er bra og dårlig av timings, noen som kan kommentere brikkene?

 

Strømforsyningen valgte jeg bare fordi det var mye Watt og den er billig. Si ifra hvis jeg burde satse på noe annet, men jeg tenkte at 750W kommer til å holde en god stund. Sitter på en 250W atm :p

 

Noe jeg har glemt?

Endret av Carlba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...