Gå til innhold

Brukte feil Windows xp cd.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skulle nettopp installere Windows XP hjemme men klarte å bruke feil windows xp cd. Jeg har nemlig flere xp-cd'er men bare en av de har jeg cd-key til og det er forskjellige service packs på de. Er det mulig nå og få stoppet installasjonen så jeg får startet med riktig cd? Jeg har kommet såpass langt at jeg skal skrive inn cd-key men det funker ikke så jeg må få brukt den riktige CD-en. Noen forslag?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Hvis jeg har kjønt riktig så er det ikke mulig å avbryte midt i reformateringen uten å koruptere win xp, du må nok vente til den er ferdig og starte på nytt, eller avbryte reformateringen, ta ut cden, sette inn den riktige, restarte pcen, trykken på en eller annen knapp mens den boter og reformatere på nytt med en riktige cden som jeg tror er den beste og raskeste veien hvis du ikke gidder å vente til den er ferdig.

bare ta ut cden og reofrmater på nytt

Lenke til kommentar

Windows-CD-en booter ikke automatisk dersom det ligger en gyldig bootpartisjon på disken. Da får du beskjed om å trykke enter for å starte windows-installasjonen mellom BIOS POST og installasjonsrutinene fra feil CD. Gjør du ikke dette innen noen sekunder så fortsetter den å boote fra harddisken.

Lenke til kommentar

For å fortelle hele historien så kjøpte vi for ikke så lenge siden en pc med Windows Vista, men ingen likte den så vi skulle sette i en gammel harddisk vi hadde fra en dell og bruke den med windows xp som lå inne på den. Men da fikk jeg hele tiden blåskjerm så bestemte meg for å installere xp på nytt på den, men som sagt så satte jeg da i feil cd. Og nå har jeg ingen gyldig bootpartisjon på den disken, men den starter heller ikke opp fra den andre disken som jeg har windows vista på. Jeg kommer inn på installasjonsveiviseren eller installasjonsprogrammet da som det kanskje heter til XP hele tiden. Men jeg får ikke installert uten XP-keyen, og den har jeg ikke til den CD-en jeg satte i.

Endret av Data_Smurfen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Men du må jo ha en gyldig partisjon dersom du har kommet til cdkey veiviseren og der. og det vil føre til at du kan boote.

PCen lager partisjoner først, der man må vente lenge, der det avhenger Harddisk størrelse, også kommer det å oppgi cdkeyn og aktivere windows.

Du har en gyldig partisjoner nå det er bare å gjøre som jeg sa over ellers er det bare jeg som er på bærtur langt oppe i skogen.

Lenke til kommentar

Leste du innlegget mitt? Sett i rett CD og boot fra CD-en. Trykk en tast der du får beskjed om det for å starte installasjonen, og vips får du opp den blå skjermen hvor den nye installasjonen starter. Du har tydeligvis klart det før, så det kan ikke være så vanskelig å repetere.

 

Skulle det være veldig vanskelig å starte en ny installasjon så kan du eventuelt inne en smart måte å slette partisjonene på disken på. Da vil PC-en autmatisk boote fra CD. Men å trykke enter når det står på skjermen under boot må jo være uendelig mye enklere :)

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har er at når jeg setter i den riktige CD-en nå så får jeg ikke en beskjed om å trykke for å starte opp fra CD-en. Jeg får bare en skjerm der det står at Windows installeringen fortsetter også kommer jeg inn midt i installasjonen til windows igjen. Ikke den menyen der jeg kan velge mellom å installere, formatere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...