Gå til innhold

BK: En liten ape (Pentax FA 31 f/1.8)


Anbefalte innlegg

Dette er en liten krabat jeg traff på i Thailand nå i desember; ikke større enn en katt.

Han nyter sin banan med både hender og føtter.

 

Tatt med Pentax K10D og FA 31mm f/1.8 Limited

1/250s ISO 100 f 2.4

JPEG rett ut av kamera

 

Objektivet er et av en serie på 3 stk "FA limited" kvalitetsobjektiver; som ikke er med i Pentax fremtidige lens roadmap. Noe som for meg er veldig merkelig; disse er vel de beste fastobjektivene Pentax har og de skal tydeligvis fases ut.

post-69577-1198940465_thumb.jpg

Endret av Napoleon XIV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, likte bildet.

 

Fint utsnitt. Her er det absolutt lov å avvike fra 'rule of thirds' som du har gjort. Den er jo mer som en veiledning ;)

 

Dette er drømmeobjektivet mitt du har brukt her...

Skulle så veldig gjerne ha hatt det. Veldig fin bokeh, krystallklart og skarpt som bare det.

 

Jeg har merket med at Pentax ikke lenger har det veikartet. Men jeg håper det er en feil, og at det vil fortsatt bli produsert i mange mange mange år til.

 

Det er nemmelig mange mange mange år til jeg kan ta meg råd til det ;)

 

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Haha, utrolig kult bilde. Passer også bra at apen ser mot sin venstre side som om den passer på å ikke bli "tatt" for noe den ikke får lov til. Motivet skiller seg også bra ut fra bakgrunnen.

 

Joda han klatret opp på denne stolpen med sin banan og blikket gikk rundt antagelig fordi de større apene ofte tok maten fra de mindre.

 

 

Hei, likte bildet.

 

Fint utsnitt. Her er det absolutt lov å avvike fra 'rule of thirds' som du har gjort. Den er jo mer som en veiledning ;)

 

Dette er drømmeobjektivet mitt du har brukt her...

Skulle så veldig gjerne ha hatt det. Veldig fin bokeh, krystallklart og skarpt som bare det.

 

Jeg har merket med at Pentax ikke lenger har det veikartet. Men jeg håper det er en feil, og at det vil fortsatt bli produsert i mange mange mange år til.

 

Det er nemmelig mange mange mange år til jeg kan ta meg råd til det ;)

 

 

Mvh,

Beej80

 

Dette er et fantastisk godt objektiv så det er bare å spare...))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...