Gå til innhold

svart skjerm etter klokking.hjelp?


Anbefalte innlegg

heisann..

 

Jeg prøvde for første gang å overklokke litt å da fikk jeg plutselig svart skjerm etter restart.jeg økte cpu clock til x11 of cpu freq til 300mhz slik det skal bli rundt 3.3ghz.økte i tillegg cpu volten til 1,5v.

men jeg tror kansje at jeg må øke volten til skjermkortet mitt tilsvarende cpu volten?var det det jeg gjorde feil?nå er vel eneste muligheten min å resete hovedkortet for skjermen er jo svart.sad.gif

Har en amd x2 6000+ cpu ,gigabyte ma790x-ds4 hovedkort,nvidia 8600gts skjermkort,4gb corsair 800mhz ddr2.

 

trenger hjelp.noen tips er velkommmen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok resete hovedkorte ja.

 

Reset CMOS. Ta ut kontakten til PCen, flytt en liten pin (ofte i nærheten av batteriet), merket CMOS til den andre mulige posisjonen. Vent 10 sek. Sett den tilbake, sett inn kontakten og start PCen igjen. BIOS er nå resetttet og PCen fungerer som oftest.

 

Vær forsiktig med å øke spenning. Skjermkort og CPU har så vidt jeg har fått med meg, ingen direkte forbindelse som tilsier at du skulle øke spenningen tilsvarende.

Lenke til kommentar

da kom jeg meg inn igjen:)

 

takk for den:)

 

skal lese meg igjennom manualen for hovedkortet før jeg prøver meg igjen:)

 

Er nybegynner på feltet skjønner du.men er litt sugen på å se om jeg klarer å få litt bedre guff;)

Endret av pimpy
Lenke til kommentar

Er vel ikke noen som kan gi meg noen tips på hvordan jeg skal gå frem med å klokke litt?er jo voldsomt mye info rundt dette emnet så jeg blir litt uskikker på fremgangs måten da.har litt lyst å prøve på 3.3 ghz?kansje litt mer og?kansje få rammen til å kjøre litt kjappere?

noen som har noen tips på fremgangsmåte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...