Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp!svart skjerm.trenger hjelp


Anbefalte innlegg

heisann..

 

Jeg prøvde for første gang å overklokke litt å da fikk jeg plutselig svart skjerm etter restart.jeg økte cpu clock til x11 of cpu freq til 300mhz slik det skal bli rundt 3.3ghz.økte i tillegg cpu volten til 1,5v.

men jeg tror kansje at jeg må øke volten til skjermkortet mitt tilsvarende cpu volten?var det det jeg gjorde feil?nå er vel eneste muligheten min å resete hovedkortet for skjermen er jo svart.:(

Har en amd x2 6000+ cpu ,gigabyte ma790x-ds4 hovedkort,nvidia 8600gts skjermkort,4gb corsair 800mhz ddr2.

 

trenger hjelp.noen tips er velkommmen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye peiling på klokking jeg, men har selv kun økt frekvens og multiplikatoren slik du har gjort, men ikke rørt spenningen og det funker ganske så fint.

 

Å resett hovedkortet som du sier, altså resette CMOS, er enkelt og ufarlig. Enten kan du ta ut det runde BIOS-batteriet og sette inn igjen, eller det som er best; og flytte den lille jumperen ved siden av batteriet et hakk til venstre/høyre, og så tilbake igjen (altså i utgangsposisjonen).

Da er alle innstillinger resatt og du kan prøve klokkingen på nytt igjen ;)

 

Var dette svar til problemet? Husk, reset så mye du vil og test deg fram, ingenting tar skade av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...