Gå til innhold

Tilbakemelding på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har laget min første hjemmeside.

Det er ikke kommet så mye på den, men det kommer mer etter hvert.

På forumet er det heller ikke kommet noe særlig.

Vil gjærne ha tilbakemeldinger, og forslag til forbedringer.

PS. Hvordan lager jeg en avstemning.

TAKK

http://diverse.latestdot.nu/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Farger... FÆÆLT.. føler at alt står å skriker imot meg når eg kommer innpå, kanskje prøve å finne noen litt roligere og diskre farger :) Lysblå grønn og gul fungerer rimelig dårlig sammen i mine øyne :)

Også lurer eg på hva du har brukt for å lage siden? For kildekoden er ett eneste stort rot.

Skrevet (endret)
Tja.. Farger... FÆÆLT.. føler at alt står å skriker imot meg når eg kommer innpå, kanskje prøve å finne noen litt roligere og diskre farger :) Lysblå grønn og gul fungerer rimelig dårlig sammen i mine øyne :)

Også lurer eg på hva du har brukt for å lage siden? For kildekoden er ett eneste stort rot.

Hvordan farger anbefaler du.

Bare svart\hvit synes jeg blir litt kjedelig, men det er vel kanskje best.

Bruker Office publisher.

Takk for kritikken, gjør ikke noe om det er veldig negativ.

Er jo tross alt min første side så jeg er ute etter å forbedre meg.

Endret av agail
Skrevet

Prøv deg frem.. det eg liker, kan du synes er feil og omvendt.

se rundt om på andre sine sider, på farger de har brukt og hvordan de har gjort ting og få ideer (ikke kopier ;) )

Svart/hvit er kjedelig ja om du ikkje finner på noe heeeelt spesielt.. Prøv kanskje med litt lyse bakgrunnsfarger og litt mørkere tekst. Er som regel det letteste utgangspunktet, mørke bakgrunnsfarger er verre å jobbe med og få til å se pent ut.

Aldri prøvd Office publisher, men fra koden den setter sammen siden så vil eg si det er ikkje noe særlig bra alternativ.. Frontpage er vel beste løsningen i Office serien...

Ett tips til: Viss du er interesert i webdesign og vil leke litt med det, så anbefaler eg deg å lære deg HTML og CSS først som sist:) sluttresultatet blir som regel bedre... Sjekk ut (blir vel egentlig nevnt i hver eneste tråd her): www.htmldog.com og som alltid www.google.no er din venn ;)

Skrevet

Det der var rett og slett, fælt. Greit, de første websidene til andre folk var sikkert ikke så mye bedre enn den der, da alle må begynne ett sted.. :)

Ta imot tipsene han over gir deg, og lær deg grunnleggende HTML og CSS. Når du har gjort det, er du veldig langt på vei!

Skrevet

Du må ikke lage designet sjølv ;)

www.free-css.com

Mange fine eksempler :)

Men ellers:

Synes du skal legge til noen kanter (svarte eller noe sånt) på menyen din osv.. :)

Skrevet

Forbedringer du burde starte med:

- Scroll nederst!? :O Forferdelig, hold innholdet innen for en brukbar oppløsning.

- Fargene liker jeg ikke veldig godt, prøv og sjekk litt ut på Deviantart.com for fargevalg på design.

- Liker helst at designet har en ramme sån at det blir ett fokus. Noe som dette f.eks http://koston101.deviantart.com/art/Drivet...casual-51799410

- Fjern ting som hvor mange som har gått innpå siden din, det er piczo stil.

- Klokke har alle på PC-en :)

Det var det for nå, kan hjelpe deg underveis med tips ;)

Skrevet

Kjempe flott førsteside! Det må jeg absolutt si!

Det ser kanskje ikke så flott ut fra andres perspektiv, men når dette er det første designet ditt er det faktisk litt imponerende. Men du har nok bommet litt på fargene.

- Endre overskriftene på artiklene dine til <h1> eller <h2>. Eksperimenter!

- Prøv andre farger, tenk logisk. "Ukens Visdomsord" blir utydelig hos meg, den er altfor lik bakgrunnsfargen og blir så lys at den nærmest er helt uleselig, jeg må dytte skjermen opp for å se hva som står. Prøv med mørk grå, eller svar, eller ditt eget valg. Få det til å passe inn.

- Du kunne prøvd å lage en liten header, headerteksten må helst ikke være sentrert (midtstilt) som fører til at resten av designet ser litt merkeligt ut.

- Få en titler på sidene dine!

<title> Tittel på hjemmeside - eks. Ola Nordmann's hjemmeside </title>

- Prøv å gjøre noen store endringer.

- Skaff deg redigeringsprogram, Adobe Photoshop CS3 om du har stor pengepung. Mens Gimp er et flott alternativ om du ikke har så god økonomi. Du finner tutorialer (guider) for hvordan du lager grafikk og bilder til begge av programmene med et kjapt søk på google.

Lykke til!

Det ser kanskje ikke så flott ut fra andres perspektiv, men når dette er det første designet ditt er det faktisk litt imponerende. Men du har nok bommet litt på fargene.

- Endre overskriftene på artiklene dine til <h1> eller <h2>. Eksperimenter!

- Prøv andre farger, tenk logisk. "Ukens Visdomsord" blir utydelig hos meg, den er altfor lik bakgrunnsfargen og blir så lys at den nærmest er helt uleselig, jeg må dytte skjermen opp for å se hva som står. Prøv med mørk grå, eller svar, eller ditt eget valg. Få det til å passe inn.

- Du kunne prøvd å lage en liten header, headerteksten må helst ikke være sentrert (midtstilt) som fører til at resten av designet ser litt merkeligt ut.

- Få en titler på sidene dine!

<title> Tittel på hjemmeside - eks. Ola Nordmann's hjemmeside </title>

- Prøv å gjøre noen store endringer.

- Skaff deg redigeringsprogram, Adobe Photoshop CS3 om du har stor pengepung. Mens Gimp er et flott alternativ om du ikke har så god økonomi. Du finner tutorialer (guider) for hvordan du lager grafikk og bilder til begge av programmene med et kjapt søk på google.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Det ser kanskje ikke så flott ut fra andres perspektiv, men når dette er det første designet ditt er det faktisk litt imponerende.

*snip*

Det lukter sarkasme lang vei, men tror egentlig du mener det du sier - noe jeg ikke kan forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...