Gå til innhold

Råd om kjøp av high-end laptop


stonebro

Anbefalte innlegg

Kort fortalt så er jeg på utkikk etter en skikkelig high-end laptop. Det er ikke så altfor mange og velge mellom i dette sjiktet, og det er kjipt å kjøpe feil.

 

Jeg har hørt om Acer Ferrari / Lamborghini - maskinene, men har også hørt at Acer ikke er merket å gå for hvis man skal ha slike laptoper.

 

Vil ha en laptop hvor alt er tipp topp pr. senhøst 2007. Det vil si 4GB RAM (helst DDR3), eget skjermkort (helst med 512 MB dedikert minne og DX10), 250+ HD, alt av accessories, og 17" skjerm med god oppløsning. DualCore2 eller QuadCore prosessor. Maskinen bør kunne dra de seneste spillene greit.

 

Hva bør jeg se etter i denne klassen? Prisen er ikke noe problem før vi snakker 25.000+.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AlienWare, skal være småheftig ;)

 

 

Vis du har så mye penger, kan du vel donere 2høvdinger til meg? :p

 

Den linken var nesten verdt det :)

 

Holy crap, den m9750'en skal jeg kjøpe. Noen som vet om det går an å få kjøpt AlienWare via en forhandler i Norge? Ikke sikker på om jeg vil bestille noe til 25.000 spenn fra andre siden av Atlanteren ...

 

Edit; Haha, jeg satte nettopp sammen en laptop til 70.000 på den sida :wow:

Endret av stonebro
Lenke til kommentar
Gå på "United Kingdom", da sendes den vell fra England.

 

Bedre det, ihvertfall :)

 

http://www.alienware.co.uk/product_pages/n...ll_default.aspx

 

Der er m9750'en, går ut ifra at den sendes fra England, ja.

 

Er du riking eller pappagutt? :p

 

Fra UK ja, bedre det. Ser også at de har opsjon om 24/7 tech-support og garantier, så ser rimelig greit ut.

 

Er vel ikke aktuelt å kjøpe den til 70,000, for å si det sånn. Men den til $2600 så bra ut, spesielt mtp. den dårlige dollarkursen akkurat nå. Får håpe prisen i UK reflekterer det også.

 

Riking? Njæh. Laptop til 25k må man da unne seg. Bare man ikke sier noe til sine nærmeste av ... motsatt genital gruppe at man har brukt så mye $$$ på en spille-PC når XBOX koster 2500.. :cool:

Lenke til kommentar
nei, men man bør jo oppgradere den sånn at man får litt mer en 1gb minne, 80gb hdd osv

 

Skulle jeg bestilt derfra så hadde prisen endt opp på 27k

Åh, så den starter såpass lavt altså, det tenkte jeg ikke over ;)

 

starta med 1gb minne, 120gb 5400rpm hdd, t5500 cpu osv.. så man må ut med litt ekstra gitt:p

 

men hva med voodoopc.com da? sender de til Norge? ganske fete laptoper der også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...