Gå til innhold

PS3 fra USA


phunkie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA bruker NTSC, mens europa bruker PAL. Det vil bety at du ikke kan kjøpe og kjøre "norske" spill. Kun spill fra USA. sånn regions kode lås.

 

Bruker ikke de annerledes strømkontakt? Hørt at Japan har samme som oss, men USA?

(hint* kanskje du finner en chippa som ps3 =P) edit: ops, chip til ps3 hakke kommet ennu..

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
USA bruker NTSC, mens europa bruker PAL. Det vil bety at du ikke kan kjøpe og kjøre "norske" spill. Kun spill fra USA. sånn regions kode lås.

 

Bruker ikke de annerledes strømkontakt? Hørt at Japan har samme som oss, men USA?

(hint* kanskje du finner en chippa som ps3 =P) edit: ops, chip til ps3 hakke kommet ennu..

Joda, skal jeg kjøpe meg den i usa, skal jeg garantert chippe den. Men saken er at kompisen min sier at europeiske tv'r har pal system, og ikke kan kjøre ntsc. Stemmer det? Derfor "må" jeg chippe den for å få brukt den her i Norge.

Lenke til kommentar

De fleste nyere TVer i norge i dag har en dekoder som kan takle både NTSC, PAL, SECAM osv...

 

Dette kommer av at det er billigere å designe en TV for hele verden. Jeg tror uansett ikke TVen er problemet. Man har jo alltids HDMI, og det er en egen standard som ikke har noe med TVsystemet å gjøre. Jeg frykter at Sony har presset inn en slags soneinndelig på spill.... ikke at jeg VET, for det gjør jeg ikke. Jeg har ikke PS3, og kommer sannsyligvis ikke til å kjøpe det heller....

 

prøv å google det.

Lenke til kommentar
USA bruker NTSC, mens europa bruker PAL. Det vil bety at du ikke kan kjøpe og kjøre "norske" spill. Kun spill fra USA. sånn regions kode lås.

 

Bruker ikke de annerledes strømkontakt? Hørt at Japan har samme som oss, men USA?

(hint* kanskje du finner en chippa som ps3 =P) edit: ops, chip til ps3 hakke kommet ennu..

Joda, skal jeg kjøpe meg den i usa, skal jeg garantert chippe den. Men saken er at kompisen min sier at europeiske tv'r har pal system, og ikke kan kjøre ntsc. Stemmer det? Derfor "må" jeg chippe den for å få brukt den her i Norge.

hmm. Chipping foregår jo på Blu-ray lesern, for at den skal klare å lese spill som er regionslåst og hjemmebrente spill/backup av spill. Så jeg vet ikke om chippen kan gjøre ps3en "norsk"

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

Om du stiller spørsmålet ditt i spill forumet under Sony så vil du nok få bedre svar der, da det er ganske mange som har importert konsollen sin der.

 

Men så vidt jeg vet så skal det ikke være noe problem med å importere, spillene er sonefrie, dog så får du soneproblematikken på Blue ray/DVD.

 

Chip til PS3 er ikke kommet ennå.

 

Forøvrig så er det noen kroner å spare på å handle den over der, men du tar også noe risiko i forhold til garanti.

Lenke til kommentar

For Blu-Ray filmer er det nesten en fordel at den har amerikansk sone, Blu-Ray-filmer er latterlig mye billigere i USA enn i Norge. Uansett er mange filmer sonefri. På spill er det ikke soneinndeling.

 

PS3 har ikke ekstern strømforsyning, men min PS3 har i alle fall løs strømkontakt, så den er det nok bare å bytte til en norsk. Vet dog ikke om strømforsyningen i PS3 kjøpt i USA takler europeisk nettspenning og nettfrekvens helt uten videre.

Lenke til kommentar

Spill til PS3 er sonefrie, du trenger derfor ingen modding eller hack :D

 

Du kommer nok til å bruke HDMI til TVen (håper ihvertfall det), da kan du se vekk fra PAL/NTSC-problemer.

 

Jeg kan ikke sjekke akkurat nå, men jeg mener at strømforsyningen til PS3'en takler 110-240 V, 50-60 Hz. Dobbeltsjekk der du kjøper den. Isåfall trenger du bare en norsk aparatkabel :)

 

Et kjapt søk på google ser ut til å bekrefte det; http://www.eurogamer.net/forum_thread_post...thread_id=68988 http://www.eurogamer.net/forum_thread_post...thread_id=67997

Endret av hce
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar, gutter og jenter! :) Hvis det er sånn som hce skrev, at ps3 spill er sonefri og at jeg kan bruke hdmi for å slippe ntsc og pal, da ser jeg ingen problem med å kjøpe ps3 fra usa! Nå ble jeg glad! Det er jo latterlig billig over der. Men jeg skal ta og poste i spill forumet også. Takk igjen for alle innlegg. Godt nytt år! og heia Brann!! =D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...