Gå til innhold

AVG Professional tilbys gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AVG søker etter oppdateringer på en måte som bremser oppstarten mindre enn f.eks. Norton og McAffee. Etter oppstarten, sinker det ikke merkbart PCer med svak prosessor og lite RAM. Jeg har i praksis større problemer med falske positive funn enn virus, og da er det grenser for hvor mye av PCens ressurser som bør brukes på anti-virus (andre har kanskje et mer vågalt bevegelsesmønster på internett). AVG sammen med en web-scan en gang i mellom gir tilstrekkelig lav risiko, etter min mening.

Lenke til kommentar
fristende, men tror jeg beholder Avast! 4.7 Pro, med mindre AVG er overlegent bedre.. ?

Med tanke på deteksjon er Avast! mye bedre enn AVG Anti-Virus. AVG Anti-Malware er derimot ganske så bra (inkluderer Ewido motoren, det utgjør en stor forbedring). Men da er man jo over i betal-verden.

 

Siste utgave av C't har en test av 17 antivirusprogrammer for XP/Vista (forøvrig en klassisk C't test -- grundig, en feit tabell, masse tekst). Problemet med de aller fleste (med unntaket av F-Secure antivirus 2008) er at de har dårlige heuristikker for å kjenne igjen virusprogrammer som de *ikke* har signaturer av. AVG og avast! blir rangert nokså likt.

Endret av zotbar1234
Lenke til kommentar
Siste utgave av C't har en test av 17 antivirusprogrammer for XP/Vista (forøvrig en klassisk C't test -- grundig, en feit tabell, masse tekst). Problemet med de aller fleste (med unntaket av F-Secure antivirus 2008) er at de har dårlige heuristikker for å kjenne igjen virusprogrammer som de *ikke* har signaturer av. AVG og avast! blir rangert nokså likt.

Jeg gjentar, Anti-Malware versjonen er ganske så bra. Hvilken versjon testet de? Jo, Anti-Malware, ikke Anti-Virus. Det finnes ingen gratisversjon av Anti-Malware så vidt meg bekjent, og det var jo gratisversjoner som var emnet her.

 

Hvis du vil bruke penger og er opptatt av heuristic motoren er det vanskelig å slå NOD32.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar

dersom den er i bruk daglig så er det faktisk mindre anstrengende for en pc å stå på 24/7 (har jeg blitt fortalt) framfor å bli slått av og på opptil flere ganger i døgnet.

 

det er i alle fall ikke farlig å ha den på 24/7. jeg har begge mine maskiner online 24/7 og slik har jeg hatt det i 5-6 år nå. dette har aldri skapt noen problemer. eneste er at jeg har hatt noen kabinett vifter som har blitt dårlige i lageret ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
la vær å slå den av så slipper du det problemet ;)

 

hehe, er vel ikke helt bra for maskina det vel?

hender at den står på noen dager i strekk, men pleier å skru den av om natta

Dvalemodus er en fin sak :) . Bytt bruker ---> Dvalemodus. PC-en bruker 0 strøm (har hatt PC-en i dvalemodus når jeg har flyttet den dvs trekt ut kontakten). PC-en er også oppe å går veldig fort, skrivebordet er sånn som man det var da man forlot det og man slipper å laste ned oppdateringer til AVG :p (likavel om det er å anbefale, tar jo bare 10 sek).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...