Gå til innhold

Idé til nytt online simulator spill - v0.1

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal man få opp en laaaang liste over saker som partiet er for/imot og gjøre valg?

-blandt annet? joa. blir nok ikke såååååå veldig lang da. noen blir kanskje det? noen liker det sånn, andre ikke, hver til sitt?

Og så blir populariteten til partiet ditt kalkulert utifra det?

-jepp! :p mye slik demokrati og politikk funker i disse moderne tider... kjedelig, hæ? :p

merker at du ikke er særlig innteresert i politikk

Om det skal være forskjellige land/etc, vil jo denne listen bli alt for lang.

-Man trenger jo ikke bry seg om alle de andre landene. Med mindre man er veldig dedikert. Hvis du spiller f.eks wow, går du å streifer i alle byene for å sjekke ut alle markedene og alle tilbudene? nei, du sjekker bare noen få av interesse.

Blir som å svare på et kjedelig spørreskjema på web.

-Hvilken dedikert politiker liker ikke spørreskjemaer? Spørreskjemaer var forresten en god idé... Ikke helt sikker da, tror vi driter i det i inntil videre, med mindre det blir en stor etterspørsel :hmm: ?

Og om det skal være noe dynamikk i spillet bør man vel også hele tiden inn å forandre på valgene man har gjort avhengig av hvordan det går i verden / nabolandene / økonomisk, etc...?

-Forsåvidt en god idé. Mye slik simuleringer fungerer.

Jeg prøver bare å forstå HVORDAN man skal spille dette....

-Håper jeg har hjulpet litt. :) Forsåvidt vil jeg også si at dette konseptet er ganske uferdig, så dine forslag er like gode som mine. Takk.

Endret av person
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg prøver bare å forstå HVORDAN man skal spille dette....

-Håper jeg har hjulpet litt. :) Forsåvidt vil jeg også si at dette konseptet er ganske uferdig, så dine forslag er like gode som mine. Takk.

Jeg mener nå at konseptet burde være klart før man begynner å diskutere resten (navn, teknologi, hvem som er med, etc -- som er blitt listet opp tidligere). Selvfølgelig kan konseptet endres senere, men grunnleggende beskrivelse av hvordan man spiller dette burde være førsteprioritet. For meg sier ihvertfall ikke "politikk-spill" så mye. Jeg må vite hva slags "skjermbilder" og hva disse skal inneholde. Du bør også ha en beskrivelse av hva som påvirker og påvirkes av valgene man gjør (økonomi, popularitet, naboland, etc).

Foreløpig er dette prosjektet alt for diffust. Det virker som om jeg, som ikke har peil i det heletatt, i den forrige meldingen faktisk har kommet nærmest en beskrivelse av spillet så langt!

Slik ville jeg gjordt dette:

1) Lag en ordentlig detaljert beskrivelse av spillet. Både overordnet og sett fra spillerens side.

2) Få med folk og gå over 1), gjør gjerne endringer på 1).

3) Velg teknologi. Gå over 1) igjen å se på begrensninger/muligheter som gjør at 1) må forandres.

4) Planlegg prosjektet med alle deltakerene. Lag en kravspec og gjerne ha med en liten tidsplan også.

5) Jobb....

5a) ...etc

5b) ...etc

Skrevet

Uhm... det er kansje litt sent å melde seg på, men jeg kan kansje lage noen 3d modeler for dere. Hvis det skal være 3d da :p Jeg må anse meg selv som ganske god i blender :yes:

Jeg kan også kansje lage texturer og slikt 2d stuff (jeg er ganske god i gimp også).

Men når det kommer til programmering, så er jeg total noob :blush:

Håper jeg kan hjelpe!

(P.S: er det noe bestemt filformat til eventuelle 3d modeller? .obj, eller .x eller hva da?)

Skrevet (endret)

Vel, trådstarter har ikke vært logget på siden siste innlegg han/hun skrev i denne tråden... Får håpe person bare er på ferie

Endret av double-a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...