Gå til innhold

Mining + Herbalism som pengekilde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mining veldig lenge og har tjent gode summer når jeg har levlet. Men det jeg lurer på, nå som jeg snart dinger 70, er mining og herbalism med flying mount ( ikke epic med det første) en god pengekilde? Altså, fly rundt med epic mount og bytte mellom Find Minerals og Find herbs.

Eller er det bedre å grinde f.eks. motes osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ihvertfall at jeg klarer rundt 120-160G / timen på motes, spørs hvor mange som er der (PvP Server). Prisene på herbs er så lave på min server at det ikke er vits i å ha herbalism, ligger på 3G for en stack felweed, 7-8G for en stack dreaming glory, 12-15g for terocone, dreamfoil osv.

Tjener godt på alch / tailoring + farmer motes. Selger primal nethers til 75-90G stk, og transmuter earthstorm diamond med en 30-35G daglig fortjeneste. Er elixir master og tjener ganske greit på flasks, har rundt 10g profit per flask solgt, uten å ta med proccs.

Hvis du er clothie og har planer om PvE så er tailoring et must. Hvis ikke så kan du egentlig ta mining + det du har lyst på.

Ikke noe behov for 2 crafting professions.

Hvis du vil ha et profession som er billig å levle (tjener faktisk penger på å levle 350-375) så er alch e godt valg. Earthstorm transmutes er det fin profit i, gode muligheter i elixir master for flask proccs.

Spørs litt på server økonomien egentlig hva som lønner seg. Men 2 gathering professions gir så lite ekstra i forhold til det du får med crafting + gathering. Under leveling er skinning + random gathering best imo, for å så droppe skinning på 70.

Skrevet

mining og tailoring er veldig lønnsomt, i hvertfall tailoring, grinder bare inn mye netherweave cloth i outland og lager gear og bager, tjent ganske mye på det

Skrevet

Da dropper jeg herbalism, i og med at prisene ikke var særlig forskjellig fra Buttbucker sin server. Men hvilke motes er egentlig best å grinde? Water? Håper ikke det, jeg er frost mage...

Skrevet
Jeg har hatt mining veldig lenge og har tjent gode summer når jeg har levlet. Men det jeg lurer på, nå som jeg snart dinger 70, er mining og herbalism med flying mount ( ikke epic med det første) en god pengekilde? Altså, fly rundt med epic mount og bytte mellom Find Minerals og Find herbs.

Eller er det bedre å grinde f.eks. motes osv?

Trodde man slapp det nå jeg... På hunteren min kan jeg hvertfall ha Find Minerals og i tillegg se herbs.

Skrevet

Skinning og mining er bedre spør du meg.

Da kan du ha 1 track oppe hele tiden, mens du kan skinne de fleste mobs. Dette blir det penger ut av, det kan jeg love deg. (Hvis du levler med det)

Skrevet
Hvis du er clothie og har planer om PvE så er tailoring et must. Hvis ikke så kan du egentlig ta mining + det du har lyst på.

Ikke noe behov for 2 crafting professions.

Sier hvem? Det gearet du får fra tailoring blir fort bytta ut med SSC/TK loot når man begynner med litt mer viderekommen raiding. Specca Spellfire da vi enda var på Gruul/Mag/VR, bytta det ut etter to uker da vi kom oss litt innover 25mans.

Skrevet
Ikke alle har tilgang til tier 5 loot med engang de dinger 70.

Han sa det var nødvendig med Tailoring til raiding. Jeg fikk bare frem at det slett ikke er nødvendig.

Skrevet

Mining+Engineering er bra, fly rundt i Nagrand og farme gas clouds samtidig som man miner.

Akkurat nå har jeg herbalism+engineering og tjener ca.200g/h på å drepe elitene i Skettis(eller hva det heter)

Skrevet
Mining+Engineering er bra, fly rundt i Nagrand og farme gas clouds samtidig som man miner.

Akkurat nå har jeg herbalism+engineering og tjener ca.200g/h på å drepe elitene i Skettis(eller hva det heter)

Her er svaret ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...