Gå til innhold

Bestille iPod Touch fra USA


Anbefalte innlegg

Hei

 

I forbindelse med pengene jeg fikk i jul føler jeg sterkt for å investere i en iPod touch 16GB.

Men jeg føler ikke for å bruke over 3000 kr på en.

 

Lurte på om noen her vet om noen måter jeg kan bestille fra USA uten å måtte betale lass med penger for å få den tilsendt?

 

 

Mvh,

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må betale moms (25%) og frakt når du bestiller fra USA. Regn på det, så ser du om det lønner seg eller ei. :)

 

EDIT: Rask regning tilsier at du ikke tjener store pengene på det.

 

USD 365 + frakt (USD 9.9) gir deg en pris på rundt 2600 kroner inkl. moms. Siden prisen i Norge blir 250 kroner dyrere, er det opplagt hva som er det beste valget.

(For de uvitende gir kjøp i norsk butikk deg bedre kjøpsbetingelser i ettertid.)

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Du må betale moms (25%) og frakt når du bestiller fra USA. Regn på det, så ser du om det lønner seg eller ei. :)

 

EDIT: Rask regning tilsier at du ikke tjener store pengene på det.

 

USD 365 + frakt (USD 9.9) gir deg en pris på rundt 2600 kroner inkl. moms. Siden prisen i Norge blir 250 kroner dyrere, er det opplagt hva som er det beste valget.

(For de uvitende gir kjøp i norsk butikk deg bedre kjøpsbetingelser i ettertid.)

 

 

Ikke hvis man har bekjentskap i USA som sende det merket som lavere verdi eller gave. Da slipper man å betale moms ;)

Frakten kommer ikke på mer enn 125,- heller.

Lenke til kommentar
Du må betale moms (25%) og frakt når du bestiller fra USA. Regn på det, så ser du om det lønner seg eller ei. :)

 

EDIT: Rask regning tilsier at du ikke tjener store pengene på det.

 

USD 365 + frakt (USD 9.9) gir deg en pris på rundt 2600 kroner inkl. moms. Siden prisen i Norge blir 250 kroner dyrere, er det opplagt hva som er det beste valget.

(For de uvitende gir kjøp i norsk butikk deg bedre kjøpsbetingelser i ettertid.)

 

 

Ikke hvis man har bekjentskap i USA som sende det merket som lavere verdi eller gave. Da slipper man å betale moms ;)

Frakten kommer ikke på mer enn 125,- heller.

Bestiller du fra BH koster frakten 9.9 USD. Vet ikke hvor du fikk 125,- fra, menmen.

Har du bekjentskap i USA som sender pakken som gave eller med lavere verdi, går du på en stor smell hvis pakken skulle forsvinne eller få transportskader, eller hvis pakken blir sjekket.

Hvis du ønsker å stå tomhendt (500 kroner, maks) etter at pakken er forsvunnet er det dumt for deg. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det, og du spør vel for å få råd, antar jeg?

Lenke til kommentar

Jeg vet om flere i Norge som kjøpt varer i amerikanske nettbutikker gjentatte ganger på den måten, og de sjekker svært sjeldent pakken, så det er en sjanse jeg er villig til å ta. Skulle de sjekke den, er det ikke verre enn at jeg må betale momsen jeg er pålagt å betale.

Lenke til kommentar
Jeg vet om flere i Norge som kjøpt varer i amerikanske nettbutikker gjentatte ganger på den måten, og de sjekker svært sjeldent pakken, så det er en sjanse jeg er villig til å ta. Skulle de sjekke den, er det ikke verre enn at jeg må betale momsen jeg er pålagt å betale.

Nei, pakken blir sendt tilbake til avsender. Uansett, hvis du er så skråsikker på at de aldri sjekker pakker, og ihvertfall ikke din, så versegod.

Lenke til kommentar
Jeg vet om flere i Norge som kjøpt varer i amerikanske nettbutikker gjentatte ganger på den måten, og de sjekker svært sjeldent pakken, så det er en sjanse jeg er villig til å ta. Skulle de sjekke den, er det ikke verre enn at jeg må betale momsen jeg er pålagt å betale.

Nei, pakken blir sendt tilbake til avsender. Uansett, hvis du er så skråsikker på at de aldri sjekker pakker, og ihvertfall ikke din, så versegod.

 

 

Sa ikke noe om at de aldri sjekker pakken. Hvor i all verden har du det fra?

 

Og hvorfor har du så sur tone?

 

Kan du gi meg kilder til

pakken blir sendt tilbake til avsender.

?

Lenke til kommentar

Så det vil si at du kjører fort på veien fordi det er liten sjanse for at du blit tatt av politiet? Du laster ned opphavsbeskyttet programvare og/eller film fordi det er liten sjans for å bli tatt? Så lenge man ikke blir tatt så er det bare å drite i alle lover og regler?

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
At noen i USA kjøper en gjenstand for meg og sender den som en gave forårsaker ikke ubehag for noen.

Så moms på alle norske varer er bare for bry, eller klarer du kanskje å tenke deg til at det er en bitteliten sjanse for at det kanskje er en grunn for at den er her? Eller blir det for vanskelig det? :ermm:

 

EDIT: Uansett sjekker de pakker mye oftere enn du tror.

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...