Gå til innhold

Vil denne strømforsyningen holde til mitt hardware?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har et Geforce 8800GTS skjermkort, AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ prosessor, 4gb ram og et ganske gjennomsnittlig hovedkort i denne prisklassen.

Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337562 strømforsyning.

Jeg har problemer med at jeg ikke får mer enn 5800 i 3DMark 06.

Så jeg lurer på om min strømforsyning kan være for liten, eller kan det være noe annet?

Endret av Nismo88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3Dmark06 begrenser seg på andre måter enn svak PSU, Tagan er vel av de få som leverer oppgitt effekt på PSU "dagen lang" og ikke i tidels sekund som enkelte andre bruker....

Eg får nå 2.500 i 3Dmark06, har 790Fx MB, 5000+ BE CPU, His HD3850 TurboX grafikk og Corsair 620W PSU, i 3Dmark får eg kun kjøre 3 - 4 tester de 4 nederste står med 0 før eg starter :hmm: bruker freeutgava av 3Dmark06. Driverene til MB fulgte med, til skjermkortet bruker eg 7-12 utgava fra ATI.

Tok en tur i kalkulatoren, den kom opp med 424W til systemet med 6000+ AMD, tok en SATA, en DVD brenner og 4 120mm vifter.. OK en PSU på 430W må yte opp mot sitt maksimale når alle delene i PC-en skal yte "alt".

Skrevet
3Dmark06 begrenser seg på andre måter enn svak PSU, Tagan er vel av de få som leverer oppgitt effekt på PSU "dagen lang" og ikke i tidels sekund som enkelte andre bruker....

Eg får nå 2.500 i 3Dmark06, har 790Fx MB, 5000+ BE CPU, His HD3850 TurboX grafikk og Corsair 620W PSU, i 3Dmark får eg kun kjøre 3 - 4 tester de 4 nederste står med 0 før eg starter :hmm: bruker freeutgava av 3Dmark06. Driverene til MB fulgte med, til skjermkortet bruker eg 7-12 utgava fra ATI.

Tok en tur i kalkulatoren, den kom opp med 424W til systemet med 6000+ AMD, tok en SATA, en DVD brenner og 4 120mm vifter.. OK en PSU på 430W må yte opp mot sitt maksimale når alle delene i PC-en skal yte "alt".

De kalkulatorene regner jo med strømforsyninger som Q-Tec o.l. også. Q6600, 4gb ram og 8800Ultra, 1 harddisk og en dvd-breenner bruker ca 270 Watt på 100% load.

Skrevet

Kjøpte en 650W SLI klar Tagan strømforsyning, ingen innvirkning på ytelse.

Må si jeg sitter litt fast her :(

Skal sette meg ned og se litt på Everest om noen komponenter får for lite spenning eller noe.

Har egentlig ikke peiling på hva problemet kan være.

Håper jeg finner en løsning, er litt kjipt å vite at skjermkort kjører på bare 60-70% :(

Skrevet

Noe er feil.

Se på oppsettet i siggen min, og hvilken score jeg får default (altså uten å klokke).

Ville prøvd å flashe bios, oppdatere chipset og skjermkortdrivere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...