Gå til innhold

Noen spørsmål ang. flashing/chiping av xbox360


Erlend0_o

Anbefalte innlegg

Har fått 360 til jul og den skal moddes!

Jeg vet at enkelte DVD lesere støtter at du oppdaterer FW også skal xboxen klare backup/inport spill. Men Hvordan ser jeg hvilken DVD brenner jeg har og hvordan flasher jeg den.

Vis DVD leseren ikke støtter den hvilken modchip bør jeg da bruke? Finnes det et lodde fritt aternativ?

Jeg har og hørt at vis du demoterer xboxen feil så blir hele greia føkka, er dette sant?

 

Har sett et par tråder her men de er så sinnsykt lange og jeg orker ikke lete gjennom alle disse sidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ærlig talt ikke poenget med å modde en 360. Risikoen for å bricke konsollen, umaket med å laste ned og brenne spillene, prisen for dual-layer skiver, faren for å bannes fra Xbox Live og at man dessuten mister garantien (Hva hvis enn får RROD? Noe som ikke er så veldig usannsynlig) synes meg å være flere en nok grunner som gjør modding heller uattraktivt. Forutenom de argumentene som allerede er nevnt så kan man jo trekke frem umoralen i piratkopiere spill, men det argumentet biter ikke særlig på meg og slik er det vel med de fleste andre her.

 

Forøvrig vil jeg anbefale maxconsole.net sine forum dersom du er interessert i modding. Der vil du helt sikkert finne svar på dine spørsmål.

Lenke til kommentar

Alle drev støtter firmware update. 2 Alle drev støtter chip. 3 Nei den blir ikke det.. men garantien går til helvete om man ikke passer på stickeret.. noe jeg tror du kommer til å feile på i og med at du ikke var klar over det før nu ........ Ved å spørre om alle 3 har du nettop bevist at det klokeste er å la noen som veit bedre gjøre jobben i alle fall.. Sjekk qxl, finn etc alltid mange rimelige der. ang hvilket drev du har. det kan du sjekke ved å åpne skuffen.

 

google is your friend. Og forumsøk er også din friend :p

Lenke til kommentar
Alle drev støtter firmware update. 2 Alle drev støtter chip. 3 Nei den blir ikke det.. men garantien går til helvete om man ikke passer på stickeret.. noe jeg tror du kommer til å feile på i og med at du ikke var klar over det før nu ........ Ved å spørre om alle 3 har du nettop bevist at det klokeste er å la noen som veit bedre gjøre jobben i alle fall.. Sjekk qxl, finn etc alltid mange rimelige der. ang hvilket drev du har. det kan du sjekke ved å åpne skuffen.

 

google is your friend. Og forumsøk er også din friend :p

 

Ja søkte på forumet men trådene er så sinnsykt lange....

 

Så alle DVD brennere kan flashes? Sweet

Er det bare til å koble leseren til PCen og kjøre updaten? Er updaten universal eller må jeg bruke en spesiel update for hvilken brenner jeg har? Hvor finner jeg de forskjellige firmwirene

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Du høres ut som du allerede har bestemt deg så da er mitt forslag at du i første omgang åpner opp konsollet og ser hva som står på stickeren på dvd driven din. Der finner du ikke bare ut hvilket merke DVD spilleren har men også hvilken firmware revision. Og det er ingen vits i å hjelpe deg med noe som helst før vi vet hvilken DVD spiller du har og hvilken firmware revision du har på DVD spilleren.

 

Når det gjelder åpning av konsollet:

Forsøk på å skjule at du har brutt forseglingen er svindel i mine øyne, så jeg ville ikke brydd meg så mye om den garanti-stickeren. Du MÅ ikke ha spesialutstyr for å åpne et xbox360 konsoll, men du må ha spesialutstyr hvis du skal åpne den på en sånn måte at den ikke får stygge spor etter åpningen.

 

 

Video-tutorial for åpning av konsollet

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har sett et par tråder her men de er så sinnsykt lange og jeg orker ikke lete gjennom alle disse sidene.

 

 

--------------------

Mine mål i livet:

Finne verdens beste kebab.

Finne verdens beste seng.

Gjøre sengen til en bil å kjøre ned til kebabshappa og kjøpe kebab hele dagen lang <3

 

 

Kanskje du har blitt lat av all kebab'en? :p

Lenke til kommentar
Har sett et par tråder her men de er så sinnsykt lange og jeg orker ikke lete gjennom alle disse sidene.

 

 

--------------------

Mine mål i livet:

Finne verdens beste kebab.

Finne verdens beste seng.

Gjøre sengen til en bil å kjøre ned til kebabshappa og kjøpe kebab hele dagen lang <3

 

 

Kanskje du har blitt lat av all kebab'en? :p

 

Ja, men det er bare en av teriene, det er ikke uten grun jeg vant "årets slask" på juleballet :)

Lenke til kommentar
Kan man egentlig ikke bare ha det så godt da?

Svarene du vil ha ligger der, så hvorfor skal folk måtte gjenta det de selv eller andre har sagt tidligere fordi du er lat?

 

Helt enig!

 

Å starte en tråd for hver gang en ikke gidder å sjekke allerede eksisterende tråd(er), så mener jeg det forsøpler et forum.

Kan ikke drive copy-paste for andre hele tiden.

:no:

Lenke til kommentar

Herregud bare den ene tråden er 69 sider lang og det er bare en av dem. Jeg tenkte vis folk vet hvordan dette gjøres så er det jo bare til å sende en link til en guide.

 

Ok jeg hørte på dere (dette skjer ikke ofte) og så gjennom tråden, men fant ikke ut hvordan jeg dumper FW på min DVD leser.

Så kan dere så sende link til et sted der det står om flashing av J-DA1A4 vis det er rett?

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...