Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Låser seg i spill


Anbefalte innlegg

Hei

Mange posts som dette, men har fulgt de forslagene som sto der til punkt å prikke, derfor lagde jeg en selv.

Maskinen min har fungert helt til ytterste klasse fram til nå. Pcen er noe rundt 3 år gammel, mens skjermkortet er bare noen få måneder. Utrolig nok har pcen min holdt seg godt gjennom åra, etter min mening.

 

Specs:

AMD Athlon 64 3000+ 2,01 ghZ

768mb RAM (Originalt bare 512, men satte inn)

Geforce 7600GT 256mb (AGP)

Ingen ekstra kort eller lignende.

PSU er på 450w.

 

 

Problemstillingen:

Problemet er at pcen låser seg totalt. Bare i spill etter det jeg har opplevd, generelt i WoW :) Har prøvd å slå av/på Trippel Buffering, Vertikal Sync, Antialiasing og et par til. Aldri hatt noen problem med det før. Også oppdatert driveren, og installert den driveren det har fungert med før. Tok en titt inni for å sjekke om det var no gærent der, men alt jeg så var bare MASSE støv. Måtte kikke inni fordi forrige gang slikt skjedde var det vifta på skjermkortet som hadde smelta, men fikk bytta pga garanti. Kan det ha noe å gjøre med støv? Skjer etter ca. 30-1t inni WoW, og for meg så virker ikke skjermkortet for varmt heller. Alt snurrer og blinker slik det skal. Vær gang det låser seg har jeg ikke kontroll over noe lenger. Må trykke RS knappen hver gang.

 

Hadde vært fint med forslag på hjelp, si ifra om no mer info trengs.

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så virker det som at du har prøvd å installere mange forskjellige skjermkort drivere for å få det til å funke? Prøv å avinstaller skjermkort driveren og SÅ installere ny. Så du ikke tuller til noe i registeret. Men prøv å installer WoW på nytt, sjekke om det funker.

 

Installert ALLE drivere på nytt? Chip-sett drivere, HK drivere og lydkort drivere.

Lenke til kommentar
Hei

Mange posts som dette, men har fulgt de forslagene som sto der til punkt å prikke, derfor lagde jeg en selv.

Maskinen min har fungert helt til ytterste klasse fram til nå. Pcen er noe rundt 3 år gammel, mens skjermkortet er bare noen få måneder. Utrolig nok har pcen min holdt seg godt gjennom åra, etter min mening.

 

Specs:

AMD Athlon 64 3000+ 2,01 ghZ

768mb RAM (Originalt bare 512, men satte inn)

Geforce 7600GT 256mb (AGP)

Ingen ekstra kort eller lignende.

PSU er på 450w.

 

 

Problemstillingen:

Problemet er at pcen låser seg totalt. Bare i spill etter det jeg har opplevd, generelt i WoW :) Har prøvd å slå av/på Trippel Buffering, Vertikal Sync, Antialiasing og et par til. Aldri hatt noen problem med det før. Også oppdatert driveren, og installert den driveren det har fungert med før. Tok en titt inni for å sjekke om det var no gærent der, men alt jeg så var bare MASSE støv. Måtte kikke inni fordi forrige gang slikt skjedde var det vifta på skjermkortet som hadde smelta, men fikk bytta pga garanti. Kan det ha noe å gjøre med støv? Skjer etter ca. 30-1t inni WoW, og for meg så virker ikke skjermkortet for varmt heller. Alt snurrer og blinker slik det skal. Vær gang det låser seg har jeg ikke kontroll over noe lenger. Må trykke RS knappen hver gang.

 

Hadde vært fint med forslag på hjelp, si ifra om no mer info trengs.

Hei

Det er vanskelig¨å si konkret hva det er men de enkleste tingene først, mye støv.... støvsug spesielt rillene på kjøleren, avinstaler de gamle driverne er veldig viktig før du innstalerer den nye. Jeg vet ikke hvor store krav til maskinen WOW trenger har aldri spilt dette. Du har jo ikke all verdens til maskin men god nokk til spill som ikke krever all verden.( mener ikke noe vont ang maskinen din) Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...