hans94 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hei. Skal ha meg nytt kabinett til pcen. men jeg tror jeg har et BTX hovedkort og de passer jo ikke til noen har jeg hørt. Hva vil det si at det ikke passer? Jeg har en Dell Dimension E521 PC Takk for all hjelp!
HAG Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 BTX gikk vel mye på og snu et ATX "oppned", dvs. ekspansjonskorta kom på "toppen" (skjermkort og andre PCI(e) og kontaktene som er integrert på hovedkortet kom "nederst". Har et Candalf LCS og i lista over tilbehør står det et BTX kit, bilder (ATX og BTX) nederst på denne siden . BTX var vel en "jippo" som blei kortliva, såg ikke BTX kittet til Candalf hos Komplett... , PS skreiv på et Coolermaster Stacker Big tower: ATX/BTX, her.
hans94 Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Skrevet 22. desember 2007 (endret) Men kan jeg ikke bruke et BTX hovedkort i et ATX Kabinett? Om det går, hvordan gjør jeg det? utenom å lage et selv. Har miditower og vil gjerne ha et kabinett med pleksiglass rute på siden Endret 22. desember 2007 av hans94
HAG Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Men kan jeg ikke bruke et BTX hovedkort i et ATX Kabinett? Om det går, hvordan gjør jeg det? utenom å lage et selv. Har miditower og vil gjerne ha et kabinett med pleksiglass rute på siden Det er bakplata som er den store forskjellen mellom et ATX og et BTX kabinett, uten og modifisere den får man ikke et BTX hovedkort inn i et ATX kabinett. Går du langt ned på bildene av Kandalf kabinettet eg linka til over ser du et ATX og et BTX kabinett ved siden av hverandre, hovedkorta er "speilvendt" ATX har USB, PS2 (tastatur/mus på toppen, mens BTX kort har de portene nederst. Er bakplata på kabinettet du har nå løs, kan den kanskje flyttes over på et ATX kabinett..., eller om du har "hovedkortskuff" i kabinettet du har, finne et ATX kabinett med skuff og bytte skuff - problemet er vel at de neppe er 100% identisk.. Her er ei "liste" fra prisguiden på BTX kabinett, det er ikke mange på dusinet... Alternativ to er og modifisere kabinettet du har i dag - sette inn et vindu i sida.
hans94 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 (endret) Går det ikke ann å kjøpe et stort kabinett som får plass til hovedkortet, å bytte skruehull? Sånn ser PC-en ut innvendig. noen som vet om det er ATX eller BTX hovedkort jeg har? Etter å ha sett nederst på siden til kandalf ser det mest ut som et ATX hovedkort med vifte oppe,og USB innganger på midten. Takk for all hjelp Endret 23. desember 2007 av hans94
AMD-SUPER-64 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Kjøp et Armor jr kabbis for der er det bare og bytte om på de to platene bak
hans94 Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 skal se på det men er det noen som vet om pcen på bilde har et ATX eller BTX hovedkort?
Dusken Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 skal se på det men er det noen som vet om pcen på bilde har et ATX eller BTX hovedkort? Jeg syntes å ha hørt at disse hovedkortene er spesialbygde fra Dell. Skal du ha nytt kabinett til det hovedkortet, trenger du ny prosessorkjøler uansett. har åpna en pc av samme sorten og fjerna kjøleribba. Kan ikke huske noe vanlig socket her. Husker jeg rett, sto prosessoren sjevt på, noe som ligner på BTX. jeg sier ikke noe sikkert, så finn det ut før du handler nytt kabinett.
hans94 Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Skrevet 24. desember 2007 ok! prossesorkjølere får du jo ganske billig på prisguide da. Men går det ann å bytte skruehull i et litt ekstra stort Kabinett som har ATX som formfaktor? da kan det jo være at jeg får plass til et BTX hovedkort takk for hjelp!
bjartiz Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 (endret) *slett* Endret 27. desember 2007 av TheX
techs Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Har enda ikke sett kabinetter som ikke er laget av dell selv og som passer til dell. Tror Dell har sin egen standard for hw utforming som ikke er BTX. Edit: Googla og fant ut Dell brukte vist BTX Da ser jeg egentlig ingen problem med og kjøpe et BTX kompatibelt kabinett, eventuelt grave litt på ebay for å finne BTX kits Endret 28. desember 2007 av techs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå