Gå til innhold

Har jeg herpa julegaven til fruen?


kjetilfb

Anbefalte innlegg

Sorry for en noe dårlig emnetittel, men den summerer ganske greit hovedspørsmålet mitt.

 

Jeg har bl.a. kjøpt en Norrøna Gore-Tex jakke til fruen til jul. Når jeg skulle pakke den inn på kjøkkenet var det så mye pakker og papirruller overalt, at jeg ikke hadde noe sted å legge den, så smart som jeg var la jeg den på komfyren (altså oppå stekeplaten). Nå ser du nok allerede for deg at jakken stod i lys lue, men fullt så gale er det ikke.

 

Hadde pepperbiff til middag i går, og det var selvfølgelig litt stekefett igjen på platene. Dette festet seg i tynne (nesten, men bare nesten usynlige) sorte striper bak på jakken.

 

Prøvde å gnukke med vann. - no dice.

 

 

Spørsmål: Får vi svineriet vekk 1. juledag slik at jeg kan pakke den inn, gi den til henne sammen med det andre stæsjet og tilstå dumskapen på julaften?

 

Eller må jeg ut og kjøpe en ny? (koster bare 3k - peanuts, mao) :nei:

 

Håper på oppløftene gode råd.

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jernia-butikker selger en sprayflaske med økologisk flekkfjerner. Høres kanskje pinglete ut, men min erfaring er at den tar vekk alt som jeg vil ha vekk (rødvin, blåbær, fettflekker, you name it) - uten å ødelegge stoffet. Nå har du sikkert allerede gnukka desperat på faenskapet og det reduserer visst sjansene for suksess litt, men skulle jeg satt penger (3k for eksempel) på noe, blir det den.

 

Finner ikke bilder av den på Jernias sider, men det er en hvit plastflaske med dyse og gode greier.

Lenke til kommentar
Jernia-butikker selger en sprayflaske med økologisk flekkfjerner. Høres kanskje pinglete ut, men min erfaring er at den tar vekk alt som jeg vil ha vekk (rødvin, blåbær, fettflekker, you name it) - uten å ødelegge stoffet. Nå har du sikkert allerede gnukka desperat på faenskapet og det reduserer visst sjansene for suksess litt, men skulle jeg satt penger (3k for eksempel) på noe, blir det den.

 

Finner ikke bilder av den på Jernias sider, men det er en hvit plastflaske med dyse og gode greier.

 

Krem. Slike råd er mye verdt i desperasjon.

 

Heldigvis har en under-bordet-aktig løsning åpenbart seg i mellomtiden, har en kjenning i sportskjeden den ble handlet i som kunne hive den inn på reklamasjon 3. juledag. ;)

 

Da er det bare å huske å holde promillene på såpass avstand at jeg husker å be henne om å ikke rive av merkelappen etter åpningsseremonien. :)

 

Takk for forslaget, og god jul.

 

mvh

kjetilfb

 

edit: :blush: endret dobbelpost.

Endret av kjetilfb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...