Gå til innhold

Fikk en customs declaration dispatch note...


Anbefalte innlegg

i postkassa i dag på en vare bestilt fra USA. Står at varen ikke er tollpliktig. Men jeg har ikke fått varen.

 

Hva er logikken i at man får en sånn lapp i postkassa, når man samtidig ikke får varen? Virker som unødvendig byråkrati.

 

Men det jeg lurte på er at jeg har bestilt ikke tollpliktige varer flere ganger før fra USA og de har kommet rett i postkassa uten noen seperat postede "custom declaration" lapper. Er denne varen blitt tilfeldig plukket ut til inspeksjon eller noe? Gjør dette at man må regne med ekstra lang leveringstid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått en sånn i posten en gang, og da var det fordi den fungerte som hentelapp. Står det et sporingsnummer kan du jo ta deg en tur til postkontoret og høre.

 

Fungerte som hentelapp? Høh... er ingenting på den som indikerer at det er en hentelapp... noen tall står det jo på den men dumt hvis det er slik dette fungerer fordi spesielt intuitivt er det ikke. Men så regner kanskje posten med at noen som importerer noe fra utlandet skal ha greie på dette selv? Vel kan jo alltids forsøke å ha med den til posten og se om jeg får noe... dumt å vente på hentelapp hvis den aldri kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...