Gå til innhold

Problem: Canon HV10 overføring til Sony RDR-HX1010

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - har kjøpt et Canon HV10. I går skulle jeg overføre videoen (HDV) til SOny DVD/HDD-opptakeren (type RDR-HX1010). Hadde tidligere et Sony DV-kamera, og da var det bare å plugge DV-kabelen (iLink) i Sony DV-kameraet samt i DVD/HDD-opptakteren, trykke "One-touch-dub" knappen, og resten ordnet seg selv.

Men med Canon-kameraet virket dette ikke. Fikk en feilmelding om at bildet ikke kunne vises?!? Jeg trodde at Canon HV10'en skulle "snakke med" mottaksutstyret og svitse til DV-format i output når mottaksutstyret ikke kunne motta HDV-formatet (ref. side 58 i Canon HV10 bruksanvisning)?

Jeg kom rundt dette med å benytte standard video-kabler (L/R audio + video), men skulle gjerne sett at "One-touch-dub" og overføring via iLink virket også nå!

Noen som vet hvorfor dette IKKE virker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sony og Canon prater nok ikke sammen nei. Du må nok manuelt sette Canon kameraet i avspillingsmodus, og DVD/HDD opptakeren på dv-inngangen. Da skal du kunne overføre.

Om det ikke fungerer, så blir jeg ikke overrasket. Sony er kjent for sine "geniale" løsninger som gjør at man må bruke Sony utstyr i alle ledd i prosessen. Skulle ikke forundre meg om de enten sperrer for andre produsenters utstyr, eller gjør det unødvendig tungvint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...